شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم یک میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز دو هزار و ۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر رساند. از این تعداد تا به حال سه هزار و ۴۵۲ نفر فوت و ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در جلسه بررسی وضعیت کوچ عشایر استان در سالن کوثر استانداری گفت: سمنان در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده و مرحله مهار و کنترل این ویروس نیازمند همکاری و هماهنگی همه‌جانبه است؛ همچنین صدور مجوز تردد و ورود دام عشایر غیربومی به سمنان، مستلزم دارا بودن پروانه چرا در مراتع این استان است.

رضا نقدی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: این دانشگاه در روزهای نوروز امسال اقدام به برگزاری کلاس های مجازی جبرانی کرد و با افتتاح سامانه بومی آموزش مجازی به این نوع آموزش ادامه خواهد داد و  بنا بر تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد دانشکده های فنی و حرفه ای استان تمام ظرفیت خود را در راستای برگزاری کلاس های مجازی مورد استفاده قرار دهند و این سبک آموزش را به بهترین نحوه به دانشجویان ارائه کنند.

مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۳۱۲ هزار و ۸۱۸ نفر از دهم اسفند ۹۸ تا سیزدهم فروردین ۹۹ در مبادی استان از سوی امدادگران این جمعیت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تب‌سنجی شدند و ۳۴۴ نفر از افراد تب‌ سنجی شده در پایگاه‌های غربالگری مستقر در مبادی استان سمنان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بودند که به مراکز بهداشتی ارجاع شدند.

سرهنگ موسی بزرگی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمترشدن تردد، تصادف‌های درون‌شهری این استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ‌۹۹ نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۵۲ درصد کاهش‌ یافت و  در این مدت، در معابر درون شهری استان سمنان تصادف‌های منجر به فوت ۱۰۰ درصد و تصادف های جرحی ۴۳ درصد کاهش داشته است.

احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: بر اساس اطلاعات تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشمار، تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان نسبت به طرح نوروزی سال گذشته ۶۲ درصد کاهش داشت و چهار میلیون و ۱۱ هزار تردد در محورهای مواصلاتی این استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ ثبت شد.

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۸۵ واحد صنفی غیرضروری این استان به دلیل رعایت نکردن شرایط محدودیت فعالیت بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شد و صنوف مختلف استان بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند.

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین ستاد مقابله با کرونا استان سمنان روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا، اظهارداشت: نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان سمنان به دلیل همراهی و مشارکت عمومی به خوبی محقق شده است و با تمهیدات صورت گرفته در استان سمنان مصرف سوخت ۶۶ درصد و تردد در محورها ۷۰ درصد در روز طبیعت نسبت به روز قبل از آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش داشت.

سولماز میرزامحمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: حدود ۲۵۰ لیتر انواع محلول ضدعفونی کننده و الکل تقلبی و غیرمجاز در شاهرود کشف و معدوم شد.

مهدی عجم جانشین بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: روزانه بیش از هفت هزار ماسک توسط نیروهای بسیجی در بیش از ۵۰ کارگاه تولیدی در استان  برای مقابله با ویروس کرونا تولید و سپس در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود و بخشی در بین مردم به صورت رایگان توزیع می‌شود.

مهدی احسانی مدیر یک شرکت تولید دستکش در شاهرود گفت : با این که تولید این محصول صرفه اقتصادی ندارد، با این همه به خاطر نیاز جامعه در شرایط حساس کنونی ، به صورت شبانه‌روز تولید می‌شود،البته در چرخه تولید دستکش حدود ۴۵ درصد ضایعات وجود دارد و با استفاده از مهندسی پلیمر و بازیافت ضایعات، این میزان به  ۲۵ درصد کاهش یافته ولی همچنان تولید دستکش یکبار مصرف سود اقتصادی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.