شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم ۹۰۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز دو هزار و ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر رساند. از این تعداد تا به حال سه هزار و ۱۶۰ نفر فوت و ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

علیرضا آشناگر استاندار سمنان با اشاره به همراهی شهروندان استان در روز طبیعت با ماندن در خانه، گفت: مردم همچنان اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را برای رفع ناملایات رعایت کنند و افزود: سیزدهم فروردین ۱۳۹۹ در استان سمنان، به مدد خداوند سبحان و همراهی بسیار خوب مردم قانون‌مدار و بااخلاق ، به جلوه‌ای ناب و بی بدیل از مشارکت و همراهی آحاد مختلف مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و نمادی از توکل به خداوند سبحان و صبر در برابر ناملایمات تبدیل شد. 

*

استاندار سمنان در پیامی از مقام شامخ شهید اکبر ناظری پور، نخستین شهید خدمت نظام سلامت استان و همراهی مردم با مسوولان در فرآیند مدیریت ویروس کرونا تجلیل کرد.

*

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اکبر ناظری‌پور، از بهکاران پرتلاش بیمارستان کوثر سمنان، به عنوان اولین شهید مدافع سلامت در راه خدمت در عرصه بهداشت و درمان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و درمان بیماران کرونایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۴۰۰ هزار نفر معادل ۹۵ درصد مردم تا سیزدهم فروردین از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه غربالگری شدند.

*

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین رییس‌ ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: فرمانداری مهدیشهر از طریق اداره امور عشایری این شهرستان پیگیر تامین اقلام بهداشتی برای عشایر به منظور ادامه فعالیت در شرایط فعلی می‌شود و  دسترسی به لوازم بهداشتی مانند ماسک و موادضدعفونی‌کننده برای برخی از اقشار مانند عشایر دشوار است که از سوی مدیران مرتبط پیگیری‌های لازم برای فراهم‌آوری این اقلام انجام شود.
*

مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: تمام واحدهای گردشگری استان، به منظور همراهی با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطع زنجیره انتقال کرونا، تعطیل شد و در نظارت‌ها طی هشت روز گذشته تخلفی صورت نگرفته است و تنها چهار مجتمع خدماتی بین راهی و برخی هتل‌ها و رستوران‌ها برای ارایه خدمات در شرایط اضطرار زیر نظر کارشناسان بهداشت در استان سمنان فعال بودند که اکنون تمام این واحدها به درخواست خود برای مشارکت در شکست ویروس کرونا تعطیل شدند.

*

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: تردد در محورهای استان در روز طبیعت و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت‌های رفت و آمد نسبت به روز مشابه سال گذشته ۷۷ درصد کاهش یافت و تنها ۸۱ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه در این روز در کل محورهای استان سمنان تردد داشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.