شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، از ظهر دیروز ۲هزار و ۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر رساند. از این تعداد تا به حال ۲هزار و ۳۷۸ نفر  فوت و ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت :تا به حال  آزمایش  یکهزار و ۳۱۴ تن با علایم حاد تنفسی انجام شده است که ۷۷۳ تن بستری و ۲۶۷ تن با بهبودی مرخص شدند و با مثبت شدن آزمایش ۶ نفر، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ۳۴۰ تن افزایش یافت.

*

سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: ورود به بوستان‌های ورودی شهر و توقف و تجمع در بوستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهروندان فقط برای عبور و مرور با هدف دسترسی های شهری  در بوستان های داخل شهر مجاز به استفاده از آن هستند.


*

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: ۶ تاسیسات گردشگری شامل اقامتگاه بومگردی و رستوران بین راهی در شهرستان‌هایی مانند گرمسار، سرخه و دامغان به دلیل فعالیت غیرمجاز و غیربهداشتی، با وجود ابلاغیه وتاکید بر تعطیلی این واحدها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، پلمب شد.

*

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، منع ورود و خروج در این شهرستان با جدیت دنبال می‌شود و  نیروهای انتظامی مهدیشهر در سه ورودی به این شهرستان  با جدیت در اجرای طرح منع ورود و خروج اعمال قانون می‌کنند.

*

سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: عملیات دفاع زیستی با شعار لبیک یا حسین(ع) با هدف مقابله با ویروس کرونا در۸۴ نقطه این شهرستان اجرا می شود و  این عملیات با حضور پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه شاهرود،   همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اجرا خواهد شد؛  در این عملیات ۳۴ نقطه شهر شاهرود و ۵۰ نقطه در سطح شهرستان ضدعفونی‌ و گندزدایی می‌شود و بسته های بهداشتی تهیه شده نیز بین خانواده‌ها توزیع می شود.

*

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: فعالیت اصناف غیرضروری تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود و در ۴٨ ساعت گذشته ۱۵ واحد صنفی این استان به علت بی‌توجهی به این مصوبه ستاد مقابله با کرونا پلمب شد و بازرسی از بازار و صنوف روزانه ادامه دارد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود؛  فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری بر اساس مصوبه ستاد پیشگری از کرونا تخلف محسوب شده و این واحدها در صورت فعالیت، تا اطلاع ثانوی پلمب و پرونده آن‌ها به مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود.

*

روح‌الله حامدی مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۶۱ پرونده تخلف واحدهای نانوایی با ارزش بیش از ۱۷۵ میلیون ریال از زمان شیوع کرونا تاکنون در این استان تشکیل شده است و بیش از ۹۴۰ مورد بازرسی از نانوایی های استان سمنان با هدف نظارت ویژه بر رعایت موازین بهداشتی در فرآیند تولید و عرضه نان‌ در نانوایی‌های استان سمنان توسط گشت‌های مشترک در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.