مهدی جمال روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌هایی مانند گرمسار، سرخه و دامغان پلمب شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از بیست و پنجم اسفند٩٨ نظارت بر تاسیسات گردشگری را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزایش دادند و با متخلفان به طور قاطع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از بیست و پنجم اسفند٩٨ تا ششم فروردین امسال ۴۱۰ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری به عمل آمد که این تعداد بازدید منجر به پلمب ۶ مورد از تاسیسات گردگشری در استان سمنان شد.

جمال تصریح کرد: تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رستوران‌های بین‌راهی استان به منظور شکست ویروس کرونا تعطیل اعلام شده است و فقط چهار مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، بنابر اضطرار با رعایت نکات بهداشتی، براساس دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مسافران جاده‌ای خدمات ارایه می‌دهند.
وی یادآور شد: براساس دستور استاندار سمنان تمامی اقامتگاه‌ها و مهمانسرای دولتی تعطیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان جمال بیان کرد: هتل‌ها بنا بر اضطرار تعطیل نیست و خدمات رستوران به صورت بسته بهداشتی ارایه می‌شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.