به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها، اصول و موازین بهداشتی به‌تمامی هتل‌ها، خانه مسافرها، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های بین‌راهی و زائرسراها ابلاغ‌شده است و مدیران ادارات شهرستان‌ها و کارشناسان نظارت، به شکل مستمر از این مراکز بازدید می‌کنند.

وی افزود: نظارت مستمر بر تمامی تاسیسات گردشگری و به‌ویژه واحدهایی مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص واحد متخلف، پلمب یا لغو مجوز خواهد شد.

شنبه زاده یادآور شد: طی این بازدیدها تذکرهای لازم به مدیران و کارکنان شاغل در این مراکز داده‌ شده است و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی تاسیسات گردشگری استان تعطیل بوده بنابراین شکایات در مورد تخلفات این تاسیسات در سامانه نظارت بر خدمات سفر ثبت می شوند.

رسیدگی به ۳۷ شکایت در خصوص عملکرد تاسیسات گردشگری

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: ۳۷ مورد شکایت ثبت شده در خصوص عملکرد تاسیسات گردشگری در ایلام مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رسیدگی و مشکلات آنها اقدامات موثری صورت گرفته است.

شنبه زاده افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و ابطال سفرهای درون و برون شهری، برخی از هموطنان در خصوص عملکرد تاسیسات گردشگری شکایاتی داشته اند که معاونت گردشگری استان پس از بررسی لازم به طور مستمر به رسیدگی و رفع آنها می پردازد.

وی تصریح کرد: برای تسهیل امور و آرامش خاطر هموطنان از طریق معاونت گردشگری شکایات ارسالی از سوی مردم و گردشگران به صورت روزانه رسیدگی و گزارش اقدامات به حوزه ستادی ذی‌ربط اعلام خواهد شد.

شنبه زاده تاکید کرد: به مدیران ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای تابعه هشدار داده شده با بازرسی های مستمر از واحدهای گردشگری و دیگر اماکن گردشگرپذیر از ورود مهمانان نوروزی جلوگیری کنند تا شیوع این بیماری بیشتر از این دامنگیر نشود.

استان ایلام دارای ۱۱ هتل، پنج مهمانپذیر، ١٣ مجتمع تفریحی رفاهی، ١١بین راهی، ۱۱سفره خانه است همچنین بیش از ۸۰ واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد و ظرفیت اسکان این مراکز بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در شبانه‌روز است که امسال با توجه شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری از آن تمامی این واحدها تعطیل شده و آمار پذیرش مسافران در این ایام به صفر رسیده است.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تعداد بیمارانی که در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند به ۱۶ نفر رسید و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر نیز به مجموع مبتلایان اضافه شد.

به گفته دکتر محمد کریمیان، شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان در حال افزایش است و امروز از ۲۱۴ نفر به ۲۳۲ نفر رسید، پنج پزشک و پنج نفر از کادر درمانی استان نیز به کرونا مبتلا شده اند و بیش از ۱۰۰ نفر مبتلا به کرونا پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص و دوران نقاهت خود را می گذرانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.