علی آقا شاهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: وسعت کشت بهاره در شهرستان حدود یکهزار و ۵۰۰ هکتار است که اکنون در بیش از ۵۰ درصد این وسعت کشت صیفی  مانند سبزی و جالیزی مانند خربزه و طالبی انجام شده و کشت همچنان ادامه دارد.

وی تاکیدکرد: کشاورزان این شهرستان توصیه‌های بهداشتی مانند رعایت حداقل فاصله یک متر از دیگران، پرهیز از دست دادن و استفاده از ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده دست به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند.

وی ابراز داشت: آموزش‌های لازم برای رعایت نکات بهداشتی به کشاورزان این شهرستان ارایه شده است.

شاهی خاطرنشان کرد: برای انجام کشت بهاره در اراضی کشاورزی چندین کارگر حضور می یابند و به دلیل ایجاد تجمع خطر شیوع ویروس کرونا بیشتر است به همین دلیل کشاورزان به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، لازم است مالکان اراضی علایم و اطلاعات بالینی کارگران را هر روز صبح قبل از شروع کار جویا شوند و در صورت وجود علایم سرماخوردگی از حضور افراد مشکوک به بیماری برای کار جلوگیری شود.

رییس جهاد کشاورزی سمنان تصریح کرد: تسهیل در دریافت اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای کشاورزان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثر است.

شاهی بیان کرد: ۵۰ درصد کشت جالیز و صیفی‌ در این شهرستان با رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در استان سمنان ۴۵ هزار نفر بهره بردار بخش های مختلف کشاورزی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.