شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۸ هزار و ۴۲ نفر در کشور به این ویروس مبتلا شدند که این تعداد در استان سمنان ۲۲۱ نفر است.از ابتدای آغاز این شیوع این ویروس در جهان،خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و تا به حال بسیاری از اماکن عمومی را به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت  تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان را  ۲۲۱ نفر عنوان کرد و در حالی که در روزهای اخیر روزانه در حدود ۲۰ تا ۴۰ نفر به تعداد مبتلایان افزوده می شد این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته تنها یک نفر در استان افزایش داشت.

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت : تا کنون از نمونه های دریافت شده  در شرق استان سمنان، نتیجه آزمایش ۱۲۱ تن برای ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است و  از این تعداد ، ۷۶ تن پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: پویش ملی بسیج همگانی مقابله با ویروس کرونا با هدف ارتقای دانش، نگرش و مهارت آحاد جامعه از جمله خانواده ها و افراد شاغل در واحدهای صنفی و اماکن، غربالگری بیماران، اجرای بهینه مراقبت در منزل، پیگیری موارد مشکوک و ترخیص شده، آموزش، حساسیت زایی و خودمراقبتی در مورد این بیماری، اجرا می شود.

*

جانشین فرماندهی سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت : حدود ۷۰ نفر بدون دریافت دستمزد در ۱۵ کارگاهی که مواد اولیه و تجهیزات آن را سپاه استان سمنان تامین می کند، به تولید ماسک مشغول هستند و روزانه حدود یکهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار ماسک در این ۱۵ کارگاه تولید می‌شود.

*

فرماندار مهدیشهر گفت: مشارکت مردمی شرط اصلی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است و  شهروندان شهرستان مهدیشهر برای مقابله و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  از تردد غیرضروری پرهیز کنند.  

*

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ورود و خروج خودروها و مسافران به این استان به علت شیوع ویروس کرونا در کشور کاهش یافته است، متوسط تردد ساعتی وسائل نقلیه در این محور از ابتدا تا ۱۹ اسفند به ۳۷۱ مورد در ساعت رسید که متوسط تردد ساعتی در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۹ تردد در ساعت ثبت شده بود

*

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: ۴۱ تخلف در زمینه احتکار، گرانفروشی و تقلب در بازرسی از واحدهای صنفی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان ثبت و برای متخلفان تشکیل پرونده شد و این اداره با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در قالب ۴۷ تیم، به منظور مقابله با ویروس کرونا ۱۷۷ بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: نانوایی‌ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موظف به اجرای توصیه‌های بهداشتی هستند و در این بخش نظارت‌ها تشدید می‌شود و نانوایی‌ها باید تاجای ممکن از دستگاه کارتخوان برای دریافت وجه از مردم استفاده کنند و در صورت نداشتن کارت‌خوان، باید یک نیروی اضافی صرفا برای دریافت پول داشته باشند، چرا که ممکن است برخی مشتریان برای خرید نان وجه نقد پرداخت کنند.

*

سردار عبداله حسنی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت:  تیم تلفیقی ماموران انتظامی و اداره بهداشت شهرستان دامغان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیونت حامل اقلام و تجهیزات بهداشتی برخورد و پس از بررسی، این محموله را متوقف کردند که به کشف یک میلیون پد الکل طبی که در دامغان به صورت غیرمجاز تولید شده بود انجامید.

*

فرماندار شاهرود گفت :با کمک خیران قرار است روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید شود که در صورت انجام این کار کل نیاز شهرستان برطرف می گردد. وی از تشکیل کمیته اجرایی، تدارکات و پشتیبانی به ریاست بخشدار مرکزی برای پیگیری تولید ماسک و گان نیز خبر داد.

*

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: تعداد ۳۰ تیم از بسیجیان و پاسداران شهرستان در قالب گروه‌های جهادی به ضدعفونی و توزیع اقلام بهداشتی می‌پردازند و ۳۰ تیم ۲ و سه نفره از بسیجیان و پاسداران با حضور در اماکن عمومی و پرتردد شهرستان به انجام اقدام های پیشگیرانه از کرونا می‌پردازند. 

*

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: مراجعه به دادگاه‌ها و دادسراهای استان سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی ممنوع است و به منظور حفظ حقوق عامه و سلامت شهروندان و کارکنان و در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی ممنوع است.

*

عملیات ضد عفونی «روستاهای میامی » و «معابر دامغان » نیز گزارش های تصویری منتشر شده مرتبط با ویروس کرونا در استان سمنان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.