محمد ناصر رهبر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهروندان با پاسخ درست به پرسش‌های مطرح شده در سامانه برای تسریع در شناسایی و غربالگری بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک کنند.
وی ادامه داد: سامانه طراحی شده برای ثبت خودارزیابی و شرح حال مانند سامانه ای طراحی شده که در زمان پویش کنترل فشار خون استفاده شد.
وی بیان کرد: استان سمنان یکی از استان‌های موفق در پویش کنترل فشارخون به روش خوداظهاری الکترونیکی و خودارزیابی بود و انتظار می‌رود در شرایط کنونی نیز شهروندان با ثبت شرح‌حال خود در سامانه برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.
رهبر اضافه کرد: شهروندان پس از ورود به سامانه به نشانی salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه مربوطه و ورود شماره تلفن همراه، پیامکی در مورد وضع سلامتی خود دریافت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: کارشناسان مراکز بهداشت در شهرها و روستاهای استان سمنان نیز به منظور بررسی وضعیت بالینی با افرادی که در این مراکز پرونده سلامت تشکیل داده‌اند تماس می‌گیرند و انتظار می‌رود شهروندان با کارشناسان همکاری و اطلاعات درست ارایه کنند.
وی یادآور شد:برقراری تماس تلفنی با شهروندان و راه‌اندازی سامانه برای ثبت خودارزیابی با هدف غربالگری، شناسایی بیماران و تسریع در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است.
رهبر خاطرنشان کرد: تمام افراد جامعه می‌توانند شرح حال خود را در سامانه سلامت ثبت کنند و با توجه به پاسخ به پرسش‌ها بیماران شناسایی و برای ادامه درمان با آنان ارتباط گرفته می‌شود.
مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ماندن در خانه مهمترین راهکار در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا است و از مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود در خانه‌هایشان بمانند.
طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که در هفته جاری منتشر شد، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
طبق آخرین آمار در  روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به ۳۶۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.