حسین خوش‌اقبال روز دوشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی کردستان اظهار داشت: برای پیشگیری از این بیماری بسیاری از اقدامات باید در مجموعه ادارات صورت گیرد که در این راستا انتظار می‌رود،  مدیران پای کار باشند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین انتظار از آموزش و پرورش در خصوص اقدام به موقع برای تعطیلی کلاس‌های درس است، اضافه کرد: رسانه‌ها و صداوسیما نیز در این رابطه باید نشست های تخصصی برای آگاهی بیشتر مردم برگزار و به موقع  اطلاع رسانی کنند.

خوش اقبال یادآور شد: پادگان‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش فنی حرفه ای و مدارس هرگونه موارد مشکوک را به علوم پزشکی اطلاع دهند تا آنها اقدامات لازم برای درمان و پیشگیری از شیوه این بیماری را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: نگرانی‌های در جامعه در این خصوص وجود دارد که باید با حساسیت، پیگیری و ارائه گزارش‌های لحظه به لحظه مسئولان و همدلی و همفکری مردم این نگرانی‌ها برطرف شود.

۱۴۹ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در کردستان شناسایی شد

معاون بهداشتی و درمانی علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۹ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در استان شناسایی شده که از این تعداد ۴۱ مورد ابتلا به آنفلوانزا به صورت قطعی تایید و چهار نفرشان نیز فوت شدند.

ابراهیم قادری با اشاره به اینکه حفظ سلامتی مردم وظیفه تمامی سازمان‌ها است، اظهار داشت: با توجه به تمهیدات انجام شده تا سه ماه آینده هیچ مشکلی برای تامین داروهای این بیماری در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه با ارائه آموزش های لازم به مردم و پخش پوستر و بروشور در اماکن عمومی و ادارات در کنترل و پیشگیری از این بیماری بسیار خوب عمل کرده است، اضافه کرد: با توجه به بررسی های لازم در این خصوص وضعیت استان در شرایطی نیست که نیازی به تعطیلی مدارس باشد.

قادری یادآور شد: آموزش و پرورش برای جلوگیری از شیوع این بیماری موارد مشکوک را در اسرع وقت به مراکز بهداشتی اعلام کنند تا اقدامات لازم به موقع صورت گیرد.

۲ کلاس درس در روستای قشلاق از توابع سنندج تعطیل شد

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: بیش از ۱۰ نفر از دانش آموزان ۲ کلاس درس در روستای قشلاق  از توابع سنندج در یک روز غیبت داشتند که این مساله موجب شد تا آموزش و پرورش برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا این ۲ کلاس را تعطیل کند.

افشین خوش گوار با اشاره به اینکه پوسترها و بروشورهای لازم در تمام مدارس استان  توزیع شده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش آمادگی لازم برای هرگونه اقدام از جمله تعطیلی مدارس را دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ گزارشی از مشاهده آنفلوانزا در مدارس استان داده نشده طی هفته گذشته در همین خصوص در تمام مدارس جلسه انجمن اولیا برگزار شده و آموزش های لازم به خانواده‌ها ارائه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.