رییس دانشگاه فردوسی مشهد روز چهارشنبه در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشگاه‌ افزود: خراسان از دیرباز محل رفت و آمد دانش دوستان از اقوام و ملل مختلف برای کسب علم بوده و امروز بر ماست که خراسان را با مرکزیت دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد برای یادگیری و یاد دادن معرفی کنیم.
دکتر محمد کافی ادامه داد: ۷۰ سال از تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌گذرد اما ریشه های تاریخی و فرهنگی آن بس کهن است بطوریکه برای پایه‌گذاری و توسعه آن بزرگانی چون سامی‌رادها، آشتیانی‌ها، فاطمی‌ها و شریعتی‌ها زحمات طاقت فرسا کشیدند و  نسل‌ها گذشت تا امروز به ما سپرده شد.
وی خواستار یکی شدن دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد همانند گذشته شد و گفت: این ۲ دانشگاه از بدو تاسیس تا نیمه راه یکی بودند اما افسوس که در نیمه راه ما را جدا کردند.
وی افزود: دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد طعم یکی شدن را چشیده‌اند و امیدواریم با تلفیق دوباره از همدیگر بیاموزیم و جامعه‌نگر شویم که این امر لازمه زیستن در جهان پیچیده کنونی است. 
رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ما امروز به بهانه‌ای گرد هم آمده‌ایم که گذشته را مرور کرده و به آینده سفر کنیم و مراسم باشکوه حاضر حاصل همدلی و همکاری بزرگان این خطه در استانداری خراسان رضوی، شهرداری و شورای شهر مشهد و خیرین و نیکوکاران است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: تلفیق ۲ دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد یکی از ایده‌های مطرح شده است که عده‌ای موافق آن و عده‌ای هم با آن مخالف هستند.
دکتر محمد حسین بحرینی افزود: شرایط کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئله ای است که برگشت به وضعیت  گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد را با دشواری‌هایی همراه کرده است و شاید بهتر بود که  این ۲ دانشگاه از هم جدا نمی‌شدند چرا که یکی شدن‌ آنها سخت است.
وی ادامه داد: اکنون در حوزه آموزش در هفت دانشکده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلی نداریم و تمام گرفتاری‌ها و چالش‌ها در حوزه‌های اورژناس، بهداشت، درمان و بیماری‌هاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.