سیدمحسن طباطبائیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با همکاری ۲۱ نفر از کارشناسان مروج و کارشناسان تولیدات گیاهی، کشت گندم و جو در دامغان انجام شد. 

وی ادامه داد: در تمام مراحل کشت این ۲ محصول، کارشناسان مربوطه بر نحوه عملیات کشت محصول گندم و جو نظارت داشتند. 

طباطبائیان اضافه کرد: گندم کشت شده از انواع سیوند، پیشگام، اروم و بهمن است که با توجه به اهمیت موضوع کاشت محصولات زراعی، عملیات نظارت بر این واحدها نه تنها در زمان کاشت، بلکه به طور مستمر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای فصل کشت، ۹۱ تن بذر گواهی شده گندم و ۵۵ تن جو از نوع یوسف و گوهران، در بین کشاورزان شهرستان دامغان توزیع شد.

طباطبائیان اظهار داشت: نظارت بر تنظیم و ادوات کاشت، جهت کشت در عمل مناسب از جمله توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان است که با همکاری آن‌ها به خوبی انجام شد. 

وی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۶۰ هکتار گندم و ۸۱۰ هکتار جو در دامغان کشت شد که در سال زراعی جاری این آمار حدود ۳۰۰ هکتار کاهش یافت.

طباطبائیان به اصلاح ارقام گندم و جو و کیفی سازی این ۲ محصول زراعی در دامغان اشاره کرد و گفت: افزایش کیفیت محصولات تولیدی یکی از اهداف در زمینه کار کشاورزی است که با کود و بذر مناسب این امر محقق شده است. 

وی خاطر نشان کرد: همه ساله کارگاه‌های آموزشی ترویجی در مورد علف‌های هرز، داشت مزارع گندم و جو مکانیزاسیون، ضدعفونی و آبیاری در دامغان برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: سال گذشته از بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشت گندم و جو، حدود پنج هزار تن گندم و سه هزار و ۶۰۰ تن جو برداشت شد.

بر اثر وقوع سیلاب و سرمازدگی، مجموع ارزش خسارت وارده سال ۹۷ به اراضی گندم، هفت میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال و ارزش خسارت وارده به اراضی جو پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.