سید محسن طباطبائیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملکرد محصول گندم در سال زراعی جاری، با توجه به بارندگی ها و ایجاد شرایط بسیار مطلوب محصولات کشاورزی، ۳.۸ تن در هر هکتار بود.
وی اضافه کرد: عملیات برداشت گندم از سطح یک هزار و ۳۶۴ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دامغان با ۱۱ دستگاه کمباین انجام شده است. 
طباطبائیان ادامه داد: با توجه به بارش ۸۰ میلی متری باران در سال گذشته، برداشت گندم به میزان سه هزار و ۴۰۰ تن رسید.
وی، به چگونگی خرید این محصول از کشاورزان اشاره‌ کرد و گفت: خرید تضمینی گندم از سوی اداره بازرگانی و در چهار مرکز دامغان، رودبار، قدرت‌آباد و کلاته انجام می‌شود و بخشی از آن نیز به عنوان بذر مصرفی برای سال زراعی آینده مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد. 
طباطبائیان با اشاره به ارقام کشت‌شده گندم در شهرستان دامغان گفت: سیوند، پیشگام، میهن، سیروان و حیدری برخی از ارقام کشت‌شده گندم در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه برداشت گندم از اوایل تیرماه در این شهرستان آغازشده است، اضافه کرد: با توجه به سرمازدگی اردیبهشت ۹۸، به بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی گندم خسارت ۲۰ درصدی وارد شد که میزان محصول خسارت دیده، ۴۳۲ تن گزارش شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: ارزش مجموع خسارت وارده بر اثر سرمازدگی در سال جاری به اراضی گندم شهرستان دامغان، هفت میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال برآورد شده است.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.