فرماندار اردبیل از پیش بینی تولید بیش از 85 هزار تن گندم از اراضی دشت اردبیل خبر داد. 
 به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی با اعلام این خبر افزود: امسال بیش از  33 هزار هکتار از اراضی شهرستان اردبیل به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته بود که پیش بینی می شود  بیش از 85 هزار تن گندم تولید شود .     فرماندار اردبیل درخصوص وضعیت مراکز خرید گندم در این شهرستان نیز افزود : در حال حاضر تعداد 7 مرکز خرید فعال هستند و گندمکاران می توانند بدون هیچگونه نگرانی گندم مازاد بر نیاز خود را به این مراکز تحویل دهند. 
این مقام مسئول درخصو نحوه پرداخت بهاء گندم تحویلی توسط زارعین نیز افزود: کشاورزان به هنگام تحویل گندم در هفته اول 50 درصد از قیمت گندم تحویلی را دریافت می کنند و هماهنگی شده است که در اسرع وقت مابقی قیمت آن نیز به زارعین پرداخت شود . 
زنجانی در خصوص وضعیت تامین نهاده های کشاورزی نیز افزود : خوشبختانه سال زراعی گذشته هیچگونه مشکلی درخصوص تامین نهادهای کشاورزی منجمله کود و سم نداشتیم و عملیات برداشت نیز بموقع و سرعت در حال انجام است . با توجه به نظارت دقیقی که مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برعملیات برداشت دارد کمباین هایی که معاینه فنی دارند و از حداقل ریزش برخوردار می باشند، عملیات برداشت را انجام می دهند و به هیچ وجه اجازه کار به کمباین هایی که معاینه فنی ندارند داده نمی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.