بهروز آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری 18 هزار و 300 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان زیر کشت گندم آبی و 15 هزار و 300 هکتار به زیر کشت گندم دیم رفته است.
وی عمده ارقام گندم کشت شده در این شهرستان را شامل کاسگوژن، پیشگام، میهن از ارقام آبی و آذر 2، سرداری و رصد از ارقام دیم ذکر کرد.
وی گفت: برداشت گندم در شهرستان اردبیل از نیمه اول تیرماه آغاز می شود و انتظار می رود زارعان پیش ازموعد مقرر نسبت به برداشت محصول اقدام نکنند و به گندم کاران توصیه می شود در برداشت گندم رطوبت 14 درصدی را رعایت کنند.
او همچنین افزود: هماهنگی های لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و 9 مرکز خرید در این شهرستان آماده خرید محصول گندم مازاد ازکشاورزان خواهند بود.
وی از ثبت نام کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی جهاد کشاورزی برای خرید گندم خبرداد و گفت: کشاورزان برای تحویل محصولات خود به مراکز خرید باید قبلا در سامانه ثبت نام کرده باشند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در خصوص وضعیت ناوگان برداشت گندم نیز افزود: در شهرستان اردبیل 32 دستگاه کمباین برداشت بومی وجود دارد که با توجه به شروع عملیات برداشت و شروع فعالیت کمباین ها برای جلوگیری از تلفات احتمالی حاصل از ریزش گندم و وارد آمدن خسارت به کشاورزان ،به کمباین داران توصیه می شود نسبت به دریافت کارت معاینه فنی اقدام کنند.
وی اظهار کرد: افرادی که تاکنون در این زمینه اقدام نکرده اند به کارشناسان معاینه فنی کمباین در سازمان نظام مهندسی کشاورزی شهرستان اردبیل و یا مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.