پاشا مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، از اتخاذ تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم خبر داد و افزود: مراکز خرید سیلوی 20 هزار تنی شهر گیلانغرب ، سیلوی 10 هزار تنی گواور و سه مرکز خرید تعاون روستایی در دهستان های دیره، حومه و حیدریه از توابع این شهرستان برای این امر در نظر گرفته شده است.
وی سطح زیرکشت گندم در اراضی کشاورزی گیلانغرب را 23 هزار و 900 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان ، 12 هزار هکتار مربوط به مناطق گرمسیری است که کمبود و پراکنش نامناسب باران باعث بروز خسارت 100 درصدی به 2 هزار و 500 هکتار از آن شده است.
برداشت گندم در مناطق گرمسیری گیلانغرب که از امروز آغاز شده است ، تا پایان خرداد ادامه دارد و برداشت این محصول در مناطق سردسیر نیز از اول تیر آغاز خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ، اظهار داشت: با توجه به کاهش و فاصله زمانی بارندگی ها ، برداشت گندم در فصل زراعی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش خواهد داشت.
مرادی اضافه کرد که با توجه به گستردگی منطقه ، 91 دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم در نظر گرفته شد که از این تعداد 41 دستگاه بومی منطقه و بقیه از دیگر شهرستان ها و استان های همجوار تامین شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود سطح زیرکشت کلزا در فصل زراعی امسال در گیلانغرب را 151 هکتار اعلام کرد و گفت: کار برداشت این محصول در مناطق گرمسیری پایان یافت و در مجموع 120 تن کلزا برداشت شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته ، پنج درصد رشد داشته است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7398/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.