پاشا مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اراضی گندم دیم به دلیل کمبود بارندگی های به موقع دچار خسارت شده و قابلیت برداشت محصول را ندارند.
وی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری گیلانغرب از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود و تا پایان خرداد ادمه دارد ، اظهارداشت: تمهیدات لازم به منظور خرید تضمینی گندم اتخاذ شده و مراکز خرید سیلوی 20 هزار تنی این شهرستان، سیلوی 10 هزار تنی گواور و سه مرکز خرید تعاون روستایی در دهستان های دیره، حومه و حیدریه برای این امر تجهیز و آماده سازی شده است.
وی سطح زیرکشت گندم گیلانغرب در سالجاری را 23 هزار و 900 هکتار اعلام کرد که 12 هزار هکتار آن مربوط به مناطق گرمسیری است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود امسال در مجموع 40 هزار تن گندم در گیلانغرب برداشت شود که با توجه به کاهش و فاصله زمانی بارندگی ها نسبت به سال گذشته ، محصول تولیدی کاهش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب افزود: با توجه به گستردگی منطقه ، 91 دستگاه کمباین کار برداشت گندم در گیلانغرب را بر عهده دارند که 41 دستگاه آن بومی منطقه و بقیه از دیگر شهرستان ها و استان های همجوار تامین شده است.
مرادی ، فصل برداشت گندم در نقاط سردسیر گیلانغرب را تیر ماه اعلام کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود ، اراضی سطح زیرکشت محصول گلزا در گیلانغرب را 151 هکتار ذکر کرد و گفت: کار برداشت این محصول از هفته آینده آغاز و پیش بینی می شود برداشت کلزا در فصل زراعی امسال در مقایسه با سال ماقبل آن پنج برابر رشد داشته باشد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار جمعیت در غرب کرمانشاه ، دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7398/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.