مریم عرب روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود:   از مجموع یک هزار و ۴۵۲ بازدید، ۵۴۸ مورد مربوط به سمنان، ۲۷۶ مربوط به شاهرود،  ۲۳۱مورد مربوط به دامغان،  ۱۷۶ مورد مربوط به گرمسار و ۲۲۱ مورد مربوط به مهدیشهر بود.

وی بیان کرد: در مدت زمان ۲۵ آبان تا ۱۴ آذر امسال ۳۹ مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی در سمنان،  ۳۷مورد در  شاهرود، ۱۱ مورد در دامغان،  ۹ مورد در گرمسار و  ۱۲مورد در مهدیشهر ثبت شد.

عرب یادآور شد: ارایه نکردن صورت حساب، گران فروشی، تقلب، تداخل صنفی، درج نکردن قیمت کالا و کم فروشی، از عمده تخلف‌های واحدهای صنفی استان سمنان بود.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان ابراز داشت: مشکلی در عرضه برنج داخلی در استان وجود ندارد، اما نبود برنج خارجی از نوع پاکستانی در بازار استان مشهود است و پیش بینی می‌شود مشکل عرضه برنج پاکستانی در روزهای آینده رفع شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار بر نرخ حبوبات موثر بود، اما در ۲ هفته گذشته براساس نظارت‌های انجام شده، بازار خوار و بار و حبوبات ثبات قیمت داشت.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان با بیان اینکه  محدودیت عرضه در توزیع روغن موتور در برخی برندهای خاص در نظارت از واحدهای صنفی دیده شد، یادآور شد: افزایش قیمت در نرخ روغن موتور در استان سمنان مشاهده نشد.

تعداد کل واحدهای صنفی استان سمنان ۳۰ هزار واحد و با احتساب مشاغل خانگی بیش از ۴۸ هزار واحد است، به ازای هر ۱۴ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این شاخص در کشور به ازای هر ۱۶ نفر یک واحد صنفی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.