به گزارش ایرنا، علی سعدالدین روز چهارشنبه در نشست توسعه صادرات استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود : 2 هزار و 111 اظهار نامه صادراتی در سمنان برای صادرات کالا به 34 کشور جهان از ابتدای فروردین 96 تاکنون صادر شده است.
وی با اشاره به افزایش 31 درصدی میزان صادرات به لحاظ وزن نسبت به سال گذشته ، خاطرنشان کرد : 51 درصد صادرات کالا مربوط به بخش صنعت، 36 درصد بخش پتروشیمی و 12 درصد معدنی و ساختمانی است.
وی هیدرو کربن های سبک، سرب، پودر لباسشویی، کولر، ظروف یک بار مصرف، سیمان، کرک، کاشی و لوله های قابل انعطاف را از جمله 10 قلم کالاهای صادراتی استان در این مدت برشمرد.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون 365 مورد اظهارنامه وارداتی برای واردات کالا از 20 کشور جهان به استان سمنان صادر شد که منجر به درآمد 145 میلیارد ریالی برای گمرک استان شد.
مدیرکل گمرک سمنان با اشاره به راه اندازی سامانه امور جامع گمرکی و شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق ، تصریح کرد : میزان درآمد گمرک استان از 80 هزار میلیارد ریال در سال 94 به 180 هزار میلیارد ریال در سال 96 رسید.
در این نشست محمدرضا خباز استاندار، محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه انسانی استانداری سمنان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.
همچنین در این نشست در مورد سامانه امور جامع گمرگی، وضعیت صادرات 6 ماهه امسال و بندهای حمایتی از توسعه صادرات غیر نفتی تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا، با راه اندازی سامانه امور جامع گمرکی در سمنان صادرات کالا از استان سمنان به سه ساعت و ترخیص کالای وارداتی به 2 روز کاهش یافت.
7344/6026
*خبرنگار: امیرحسین کاشی منش **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.