سید حسن میرعماد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان، در گفت و گو با ایرنا، درباره خرید پرتقال ایام پایانی سال هم افزود: خرید سیب مورد نیاز ایام پایانی سال و نوروز 96 انجام شده و اکنون در سردخانه های استانهای مجاور نگهداری می‌شود.
وی یادآور شد: با توجه به سرمازدگی مرکبات در استان‌های شمالی کشور، با نظر استاندار و اعضای ستاد تنظیم بازار استان سمنان، قرار شد تا 750 تن پرتقال برای این ایام خریداری و به استان منتقل شود.
وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان سمنان، 50 درصد پرتقال از استان‌های شمال و 50 درصد از استان‌های جنوب خریداری و برای بازار شب عید به استان حمل خواهد شد.
میرعماد، درباره تامین مالی خرید میوه ایام پایانی سال، گفت: بانک های استان سمنان در جلسه ستاد تنظیم بازار متعهد شدند تا منابع مورد نیاز برای این موضوع را به اداره کل تعاون روستایی استان که مباشر خرید میوه و مرکبات است، در قالب تسهیلات ارایه کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با اشاره به ذخیره سایر کالاهای اساسی و مورد نیاز در استان گفت: هم اکنون 906 تن مرغ منجمد و 44 تن گوشت قرمز منجمد در انبارهای پشتیبانی امور دام ذخیره شده است.
میرعماد ، از ذخیره هزار و 450 تن سویا و هزار و 88 تن ذرت وارداتی در انبار پشتیبانی امور دام استان سمنان خبر داد و گفت: تا 11 دی 95، حدود 6 هزار و 800 تن جو و ذرت داخلی هم در این انباز ذخیره شده است.
وی، از ذخیره 6 هزار و 584 تن برنج وارداتی در انبار شرکت غله استان سمنان خبر داد و افزود: این میزان برنج هم در صورت نیاز برای تنظیم قیمت، روانه بازار خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ذخیره 98 هزار و 500 تن گندم در انبار غله استان، گفت: بر اساس آمار و گزارش های شرکت غله استان، هم اکنون گندم برای تامین نیاز 16 ماه مردم استان سمنان ذخیره شده است که این در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.
میرعماد، با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار استان، خاطرنشان کرد: جلسه ستاد تنظیم بازار گوشت در چند روز گذشته با حضور مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه عشایری و دیگر دستگاه های مرتبط استان سمنان تشکیل و برنامه کنترل، تنظیم بازار و توزیع گوشت قرمز منجمد در فروشگاه های بزرگ آغاز شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون گوشت قرمز در بازار استان سمنان به قیمت هر کیلو 310 هزار ریال عرضه می شود و روند کاهش قیمت را هم به دنبال دارد، افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان متضرر نشوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز در سمنان به نسبت سایر استانهای همجوار، از قیمت مناسبی برخوردار است، گفت: راهکارهای مناسبی در صورت افزایش مجدد این قلم کالا، پیش بینی شده است که در صورت نیاز، اعمال خواهد شد.
7470/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.