به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، حیدر آسیابی در نشستی گفت: تا کنون 16 عنوان فعالیت و برنامه مختلف اجرایی، آموزشی و نظارتی در دادسرای مرکز استان برای ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری به اجرا در آمده است.
وی با بیان اینکه اجرای این 16 عنوان برنامه باعث کاهش 9 درصدی موجودی زندانیان مرکز استان شامل زندان سمنان و اردوگاه حرفه آموزی شده است، گفت: بازدید مستمر قضات دادسرا از زندانها و فعال سازی شورای طبقه بندی زندانها نیز از جمله برنامه های کاهش جمعیت زندانیان استان سمنان بوده است.
دادستان مرکز استان سمنان با اشاره به اینکه برنامه های موثری در زمینه کاهش بازداشت های موقت و نظارت بر اقدامات صورت گرفته در اعمال حبس بدل از جزای نقدی انجام شده است، از کاهش پنج درصدی ورودی به زندان مرکز استان در 9 ماه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.
وی گفت: در اجرای مناسب دستورالعمل رئیس قوه قضائیه تلاش شد با ابتکار عمل در تفکیک مفاد دستورالعمل و دسته بندی تکالیف تعیین شده بر اجرای وظایف تاکید شود که این موضوع در سطح کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.
آسیابی گفت: در دستورالعمل رئیس قوه قضائیه 85 تکلیف برای 18 ارگان و سازمان مختلف دیده شده است که تمام این موارد احصاء و در قالب جدول‌هایی به صورت جدا مشخص شده اند.
وی، افزایش نظارت بر قرارهای تامین کیفری، برگزاری مستمر دوره های آموزشی ضابطین، اعمال تاسیسات حقوقی جدید و نظارت بر طرح های انتظامی که به دستگیری جمعی افراد منتهی می شوند را از جمله برنامه های اجرا شده در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری در دادسرای مرکز استان سمنان عنوان کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان افزود: آسیب شناسی و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش ارتکاب جرم مجرمین و پیشگیری از ارتکاب جرم دیگر افراد جامعه، باید مورد نظر همه مسوولان باشد.
در منویات مقام معظم رهبری در سال‌های متوالی بر ضرورت و اهمیت توجه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم و فراقوه ای بودن این مساله تاکید شده است که توجه جدی دستگاه های استان سمنان و اقدام و عمل واقعی در پیشگیری از وقوع جرم را نیازمند است.
اقدام مناسب و انجام وظایف ذاتی دستگاه ها از جمله عواملی است که در پیشگیری از وقوع جرم موثر عنوان شده است و در صورتی که دستگاه ها طبق وظایفشان عمل کنند، بخش بزرگی از آسیب های اجتماعی و جرائم، پیشگیری و زمینه ارتکاب آنها کم می شود.
علت ورود نیمی از افراد به زندانهای استان سمنان، جرائم مربوط به قاچاق و مصرف مواد مخدر است و سرقت و جرایم مالی، دلایل بعدی جرائم زندانیان در این استان عنوان شده است.
7470/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.