سیدمحسن طباطبائیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برداشت ذرت در این شهرستان به صورت مکانیزه، از اواسط مهر ماه آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است. 
وی ادامه داد: شهرستان دامغان قطب تولید ذرت علوفه‌ای استان سمنان است و امسال سطح زیر کشت این محصول، ۳۰ درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته است.
طباطبائیان اضافه کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای با سه دستگاه چاپر به صورت مکانیزه انجام شد که میانگین برداشت ذرت از هر هکتار در دامغان ۵۰ تن است. 
وی اظهار داشت: ذرت علوفه ای در سال گذشته به میزان ۲۵۰ هکتار در دامغان کشت شد که میانگین عملکرد آن ۴۰ تن در هکتار و در مجموع ۱۰ هزار تن بود.
طباطبائیان، بیش از یک سوم از اراضی کشت شده ذرت دامغان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: این امر می تواند در افزایش و کیفیت ذرت برداشتی تاثیرگذار باشد به طوری که طبق بررسی کارشناسان، میزان برداشت ذرت در اراضی دارای سامانه نوین تا ۹۰ تن در هکتار افزایش یافت.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان گفت: در راستای حمایت از کشاورزان، هشت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذر مناسب بین ذرت کاران این شهرستان در سال جاری توزیع شد. 
۱۰۰ بهره بردار ذرت دامغانی امسال برای ارتقای سطح دانش خود در بیش از ۱۰ دوره آموزشی شرکت کردند.
عمده کشت ذرت علوفه ای در اراضی کشاورزی شهرستان دامغان شامل رقم سینگل کراس ۷۰۴ و مربوط به مناطق حومه، روستای فرات و شهر کلاته رودبار است.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.