سید حسن میرعماد روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید تخم مرغ در استان سمنان امسال به بیش از ۳۰ هزار تن برسد.
وی ادامه داد: افزایش میزان تولید تخم مرغ با بهینه‌سازی واحدهای تولیدی محقق شده است.
میرعماد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با حمایت کم‌نظیر دولت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری اراضی کشاورزی در استان سمنان توسعه یافت.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد، اظهارداشت: امسال نیز تا کنون در بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سامانه های نوین آبیاری اجرا شده و اجرای آن در بیش از سه هزار هکتار دیگر، در دستور کار است.

میرعماد با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی در سال گذشته اعطا شد، افزود: بیشترین اشتغال ایجاد شده در دوره دولت تدبیر و امید در زمینه باغی و دامی بوده به طوری که ۴۰ درصد اشتغال به حوزه های توسعه باغ و پرورش دام اختصاص داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تصریح کرد: سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی با نرخ ۶ درصد در استان پرداخت شد که حدود یک هزار میلیارد ریال آن در بخش کشاورزی جذب شد.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان ۲ درصد اراضی کشاورزی است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف حوزه کشاورزی اشتغال دارند.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.