علی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این که در 10 ماهه سال جاری یکهزار و 28 فرصت شغلی در بخش معدن استان ایجاد شده است، افزود : میزان تعهد اشتغال سمنان در بخش معدن حدود سه هزار و 500 فرصت شغلی بود.
وی با بیان این که دولت برای رفع موانع در استان مصمم است ، ادامه داد : فقط در سال 95 افزون بر 200 واحد تولیدی در استان سمنان با ارایه تسهیلات به چرخه تولید بازگشته است.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: بیش از 200 واحد معدنی و صنعتی سمنان اکنون با مشکل نقدینگی، نبود بازار فروش و خام فروشی مواجه است و باید تا پایان امسال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تصمیم گیری کرد.
جمعه ای تصریح کرد : اکنون بیش از 120 واحد صنعتی و معدنی سمنان به دلیل مشکلات مالیاتی و بیمه ای غیرفعال است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی در کمترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اقدام کرد.
وی با اشاره به این که سمنان رتبه اول در تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم در سولفات سدیم ، رتبه سوم در ذغال سنگ و تولید کرومیت را دارد، اضافه کرد : اکنون در این استان از 42 نوع ماده معدنی بهره برداری شده سالانه 23 میلیون تن انواع مواد معدنی تولید می شود.
استان سمنان دارای سه و نیم میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از پنج هزار و 500 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی دارد.
رییس اتاق بازرگانی سمنان گفت: تعداد 561 واحد معدنی در این استان برای چهار هزار و 200 بهره بردار این واحدها اشتغال ایجاد کرده است .
سمنان با 560 معدن رتبه پنجم و از نظر استخراج رتبه 6 کشور را دارد.
استان سمنان یکهزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.