سید محسن طباطبائیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: زردآلو یکی از محصولات پرطرفدار در بین باغداران دامغان است که درخت آن در بسیاری از باغ ها به وفور دیده می شود. 
وی ادامه داد: در سال جاری، از ۵۳۷ هکتار باغ زردآلو در شهرستان دامغان ۲۱۳ هکتار در مناطق شمالی شهرستان دچار سرمازدگی دیررس بهاره شد که کاهش تولید این محصول را به دنبال داشت. 
طباطبائیان اظهار داشت: برداشت زردآلو از اوایل تیر در شهرستان دامغان آغاز شد و هم اکنون برداشت کامل شده است. 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب این محصول، ۳۲۴ هکتار از اراضی دارای زردآلو در دامغان از عملکرد بالایی برخوردار بودند که منجر به تولید بیش از ۴.۵ هزار تن شد. 
طباطبائیان افزود: بیشتر میزان باغ زردآلو  مربوط به مناطق رودبار و حومه دامغان است اما در اکثر باغ‌های دامغان، تعدادی درخت زردآلو قابل رویت است. 
وی، به چگونگی توزیع زردآلو از باغ‌های دامغان در بازار آزاد اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد از زردآلوی تولیدی توسط باغداران دامغانی در داخل شهرستان مصرف و بقیه به دیگر شهرهای استان سمنان و استان های همجوار ارسال شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان ادامه داد: ارائه تسهیلات به باغداران به ازای هر هکتار ۴۰ میلیون ریال و تحویل نهال به صورت یارانه ای به باغداران، از خدمات جهاد کشاورزی در این خصوص است.
شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۳۰ درصد از آن به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است و قیاسی، قوامی و رجبعلی از ارقام زردآلو در شهرستان دامغان است.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.