علیرضا آشناگر عصر چهارشنبه در آیین افتتاح اولین جشنواره ملی ایل سنگسر افزود: استان سمنان ظرفیت‌های زیادی در توسعه صنعت گردشگری دارد و باید بیش از پیش از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
وی ادامه داد: گردشگری صنعتی ارزان، پاک و پربازده است و بعد از نفت و خودرو دارای بیشترین سود و درآمدزایی است.

وی تصریح کرد: لازمه و پایه توسعه گردشگری داشتن اقلیم زیبا و متنوع و آئین و سنت‌های متفاوت و پیشنیه فرهنگی و هنری در هر منطقه است.

آشناگر ادامه داد: کشورهای توسعه یافته از این ظرفیت به منظور درآمدزایی به خوبی استفاده کردند و کشور و استان سمنان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند با رونق گردشگری ارزآوری کند.
استاندار سمنان با اشاره به اتکای اقتصاد کشورهای تک محصولی به گردشگری برای رونق اقتصادی، یادآور شد: در کشور تک محصولی مانند ایران که متکی به نفت و خدمات است گردشگری نقشی مهم در ارزآوری و خدمت به مردم دارد.
وی بیان کرد: کشور دارای آثار کهن است و ظرفیت های کشور فرصتی برای سرمایه‌گذاری عظیم برای تولید ثروت است.
استاندار سمنان گفت: کارشناسان دنیا معتقدند در آینده نزدیک ۲ تریلیون دلار درآمد گردش مالی در کشور است و اگر کشورها از یک درصد ظرفیت گردشگری خود بهره ببرند، ۲۰ میلیارد دلار از این ظرفیت درآمدی برخوردار می‌شوند.
وی یادآور شد: درصورتی که ۶ درصد توان تولید ناخالص ملی در گردشگری به کار گرفته شود درآمد قابل توجهی نصیب کشور می‌شود اما اکنون سهم کشور از گردشگری ناچیز است.
آشناگر خاطرنشان کرد: ترکیه به اندازه نفت، از صنعت گردشگری درآمدزایی می‌کند و براساس آمار ۲۸ میلیارد دلار از این صنعت درآمدزایی کرده است.
به گفته وی، نداشتن سیاست خوب موجب شده از ظرفیت گردشگری در کشور به نحو مطلوب استفاده نشود.
وی ادامه داد: ارزآوری، ایجاد فرصت شغلی، تاثیر بر بازار خرده فروشی، فرودگاه، توسعه زیرساخت ریل، رونق سرمایه‌گذاری از مزایای‌ رونق گردشگری است.
آشناگر افزود: استان سمنان به دلیل ظرفیت‌هایی که دارد مستعد توسعه در زمینه‌های مختلف مانند صنعت، معدن و گردشگری است‌.
استاندار سمنان گفت: استان ۲۰ میلیون نفر مسافر عبوری دارد و این ظرفیت فرصتی برای رونق گردشگری و مقصد گردشگری است.
مهدی شهر یا سنگسر مرکز شهرستان مهدیشهر  واقع در استان سمنان، خاستگاه ایل عشایر سنگسری از شاخص‌ترین کوچ‌نشینان دامنه‌های البرز است که برای جابه‌جایی از ییلاق به قشلاق مسافت بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و طی چنین مسافت طولانی توسط عشایر بی مانند است، «برنارد هوکارد» محقق مشهور اروپایی نیز معتقد بود عشایر ایل سنگسری طولانی‌ترین مسیر کوچ رو جهان را دارند.
اولین جشنواره ملی ایل سنگسر عصر چهارشنبه با حضور حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و حضور پر شور مردم و دیگر مسئولان افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.