به گزارش ایرنا، حسین امیری خامکانی روز پنجشنبه در همایش فعالان صنعت گردشگری استان کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در استان کرمان سه بخش عمده اشتغال زایی در حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری وجود دارد که بخش گردشگری نتوانسته به تناسب دو بخش دیگر توسعه یافته و سهم خود از تولید ناخالص داخلی در استان را پیدا کند.

وی با تاکید بر این مطلب که استان کرمان مجموعه ای از آثار میراثی و شماری از ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است، تاکید کرد: در حوزه اشتغال زایی و اقتصادی باید به بخش های گردشگری و صنایع دستی توجه لازم در سطح ملی و استانی صورت گیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در کشور به حوزه های گردشگری به عنوان یک صنعت اشتغال زا نپرداخته ایم و به منظور رفع این مشکلات اقداماتی از جمله توسعه روستاهای توریستی، پیوست تخصصی گردشگری، توجه استان ها در تدوین سند راهبردی گردشگری، افزایش درآمد آثار تاریخی و موزه ها و پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

امیری خامکانی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی در استان کرمان ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد و در کنار آن باید به ظرفیت های صنایع دستی نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی بیان کرد: صنایع دستی از مواردی است که مشمول تحریم ها نیست و تحریم ها به میزان کمی روی آن اثر می گذارد و با سرمایه گذاری اندک در این حوزه می توان اشتغال خوبی را ایجاد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به این مطلب که مطالعات نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد اشتغال حوزه صنایع دستی مربوط به زنان است، تاکید کرد: باید صنعت صنایع دستی را از رویکرد صرف فرهنگی به رویکرد یک هنر صنعت تغییر داد و سهم این صنعت در تولیدات اقتصادی و رشد اقتصادی  به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

امیری خامکانی خاطرنشان کرد: کاربردی کردن صنایع دستی موجود به نحوی که جوابگوی نیازهای زندگی مدرن امروز باشد، نیز از اولویت های این حوزه به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه طراحی و تنوع بخشی، برندسازی، ایجاد بازار فروش صنایع دستی، تداوم تولید و پایداری در درآمدهای حوزه صنایع دستی باید مورد توجه باشد، گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی باید به نحوی پیگیری شود که تمامی هنرمندان میراث فرهنگی بتوانند بهره مندی لازم از آن را داشته باشند.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.