جواد واحدی روز چهارشنبه در نشست تخصصی میراث فرهنگی شهرستان دامغان استان سمنان در فرمانداری این شهر، گفت: ارتقای ساختار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه، نشانه خوبی بر اهمیت این حوزه در سطح کشور است. 
وی ادامه داد: اعتبار این حوزه در سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال بود که با توجه به تبدیل آن به وزارت‌خانه، باید این بودجه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
واحدی گفت: ایران دارای ۳۴ هزار اثر ثبت شده در کشور است که با اعتبار کم نمی توان به خوبی به این آثار توجه ویژه داشت. 

وی با بیان اینکه امروز دنیا بر پایه توسعه گردشگری و اقتصاد ناشی از جذب گردشگر پایه‌گذاری شده است و بسیاری از کشورهای جهان، با توسعه این صنعت به دنبال افزایش توان اقتصادی هستند، تصریح کرد: آثار تاریخی و طبیعی، گنجینه باارزش هر منطقه محسوب می‌شود که شهرستان دامغان نیز با وجود پیشینه تاریخی و قدمت بالای خود می‌تواند در امر جذب گردشگران نقش به‌سزایی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز مجلس شورای اسلامی و دولت در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رویکرد خوبی دارند که با ارتقای این سازمان به وزارتخانه در آینده نزدیک می‌توان این تغییر را به خوبی احساس کرد.
معاون امور مجلس  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تکمیل زیرساخت‌ها، توجه ویژه به سرمایه گذاری، هتل سازی و احداث اقامتگاه های بومگردی، می‌تواند زمینه توسعه گردشگری را در هر منطقه، به خوبی فراهم کند.
واحدی، معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز به منظور بازدید از آثار تاریخی دامغان، به این شهرستان سفر کرد.
استان سمنان دارای یک هزار و ۴۴۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۰۹ اثر از این تعداد در فهرست ملی ثبت شده و از این تعداد، ۲۴ اثر به عنوان آثار طبیعی ملی ثبت شده است. تا کنون ۱۰۲ اثر میراث ناملموس، ۶۵۸ اثر غیرمنقول تاریخی شامل بنا و تپه و ۲۵ اثر منقول تاریخی شامل اشیا از استان سمنان در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

شهرستان دامغان با قدمت بیش از هفت هزار ساله، دارای سه هزار اثر و بنای تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۲۶ اثر ثبت ملی شده اند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.