به گزارش ایرنا عبدالرضا عزیزی روز شنبه در آیین بزرگداشت روز جهانگردی و تجلیل از برترین های گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: از 1.5 میلیارد نفر گردشگر سال گذشته جهان، ایران تنها پنج میلیون نفر نصیب داشته است.
وی با بیان اینکه ایران از نظر غنای آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری در شمار 10 کشور برتر جهان است، افزود: هم اکنون آمریکا، اسپانیا و تایلند مهمترین مقاصد گردشگری در جهان هستند.
وی بر مطالعه و بررسی دلیل اقبال گردشگران به سایر کشورهای گردشگرپذیر تاکید کرد و گفت: باید واکاوی شود که چرا گردشگران به ایران سفر نمی کنند.
عزیزی بابیان اینکه خروج سالانه گردشگر از ایران نیز 10 میلیون نفر است، اظهار داشت: از این تعداد حدود چهار میلیون نفر به عربستان و امارات و مابقی به دیگر کشورها سفر می کنند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گردشگر باید از امنیت و احترام برخوردار باشد اما متاسفانه در برخی از شهرها با آنان رفتار مناسبی ندارند و بعضا حتی آنان را کتک نیز زده اند.
عزیزی گفت: متاسفانه برخی تفکری داعشی وار دارند و برای توریست ها مزاحمت ایجاد می کنند و حال آنکه اگر حتی اقدام منفی کوچکی صورت گیرد در فضای مجازی بزرگ نمایی خواهد شد.
وی بر لزوم فراهم کردن زیرساخت های حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه منطقه گلیل شیروان می تواند در چهار فصل سال پذیرای گردشگر باشد مشروط بر اینکه امکانات لازم فراهم شود.
نماینده بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس نیز در این آیین بر استفاده از ظرفیت گردشگری کشور و نیز خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: ورود هر 10 گردشگر برای یک نفر شغل ایجاد می کند.
علی قربانی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، رونق بخش گردشگری بر اقتصاد ما بسیار موثر خواهد بود و ضرورت دارد تمام دستگاه ها در این حوزه ورود کنند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز گفت: صنعت گردشگری قابلیت آن را دارد که جایگزین صنعت نفت شود.
حبیب یزدان پناه بر استفاده از فضای مجازی برای معرفی حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: اکنون خراسان شمالی به عنوان معبر گردشگران مطرح است که باید آنرا به مقصد تبدیل کنیم.
وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه و افق 1404 بر حوزه گردشگری بسیار تاکید شده است که باید این امر را عملیاتی کنیم.
آیین بزرگداشت روز جهانگردی و تجلیل از برترین های گردشگری استان خراسان شمالی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان این حوزه در هتل داریوش بجنورد برگزار شد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.