به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری گلستان که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزارشد ، اظهارداشت: هم اینک بخشی از این سرمایه گذاری ها در شهرهای استان آغاز شده که بهره برداری به موقع آنها می تواند نوید بخش رسبدن سریعتر گلستان به توسعه پایدار باشد.
وی بیان کرد: فراهم کردن فرصت اشتغال، دغدغه همیشگی مسوولان استان است که تلاش می کنیم با بهره مندی از تسهیلات بانکی و زمینه سازی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، این دغدغه را تا حد امکان کاهش دهیم .
استاندار گلستان ادامه داد: یکی از برنامه های جدی مسوولان استان جذب حداکثری منابع بانکی و وام رفع موانع تولید، مشاغل خانگی و روستایی است که پارسال 11 هزار میلیارد ریال از محل این تسهیلات جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
هاشمی ادامه داد: جذب اعتبارات تسهیلات روستایی در گلستان کمتر از حد انتظار است که با توجه به ظرفیت های فراوان روستاها تقویت این بخش می تواند نقش موثری در اشتغال آفرینی و افزایش درآمدهای استان داشته باشد.
وی راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون را یکی از امیدهای جدی گلستان برای حرکت شتابان به سمت توسعه دانست و گفت: راه اندازی این منطقه در جلسه هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شده که امیدواریم با رای نهایی نمایندگان در صحن علنی و قطعی شدن راه اندازی این منطقه، گلستان شاهد جهش اقتصادی و توسعه پایدار باشد.
استاندار گلستان اظهار داشت: احداث راه آهن گرگان - مشهد و گرگان - گرمسار، بهره برداری از طرح های گردشگری جزیره آشوراده، احداث نیروگاه، تکمیل سدهای در دست اقدام و تکمیل طرح زهکشی اراضی شمال گلستان از جمله طرح های در دست اقدام و بزرگ استان است که تکمیل و بهره برداری از آنها راه روشن گلستان در مسیر توسعه را هموارتر خواهد کرد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
اقتصاد استان بیشتر برپایه کشاورزی استوار است، صنعت گلستان بیشتر در حوزه صنایع کوچک با اشتغال کم است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.