شهید ابک، فرزند اسماعیل و کبری، دهم فروردین ۱۳۴۶ در شهرستان سرخه  در خانواده‌ای پایبند به احکام اسلامی پا به عرصه حیان نهاد و در همان کودکی پدرش را از دست داد.

این شهید بزرگوار، تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش شهر سرخه  گذراند و پس از آن برای کمک در تامین مخارج خانواده‌ که از سایه‌ پدر محروم بود، وارد عرصه کار و کسب رزق حلال شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جهادسازندگی به جهاد رفت و به عنوان جوشکار مشغول به کار شد.

شهید ابک از همان اوایل شروع جنگ تاب ماندن در شهر را نداشت و فکر رفتن به جبهه و دفاع از خاک میهن اسلامی را در ذهن خود می‌پروراند، اما به خاطر سن و سال کم او را نمی‌پذیرفتند و سرانجام با سماجت و پافشاری به عنوان بسیجی از طرف سپاه سرخه لشکر۱۷ گردان حضرت رسول(ص)  به جبهه اعزام شد  و زمانی که به سن سربازی رسید دوره خدمت خود را در جبهه سپری کرد.

این شهید جلیل القدر، بعد از نقش آفرینی در کنار دیگر همرزمانش در دفاع از خاک وطن، ۶ ماه دوره سربازی خود را در آموزش غواصی گذراند و پس از آن به عنوان غواص مشغول به دفاع از میهن اسلامی شد.

شهید ابک سرانجام پس از بارها اعزام به جبهه و چندین ماه نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن، در بیست و پنجم اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به همراه دیگر دوستانش شهید شد.

وی در وصیت نامه خود آورده است: فرزندانتان را همچون علی اکبر و زینب گونه تربیت کنید، که امیدان آینده کشور هستند.

شهید ابک در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود تاکید کرده است: راه شهدا را ادامه دهید و نگذارید اسلحه شهدا زمین بیفتد و افتخار کنید که برادرتان در راه خدا به شهادت رسیده است نه در راه باطل، که خلاف این خیانت به کشور و پایمال کردن خون شهداست.

 پیکر مطهر  شهید ابک پس از ۱۳ سال در عملیات تفحصی ۱۳۷۶ شناسایی و به خاک وطن بازگشت و در گلزار شهدای زادگاهش واقع در گلزار شهدای سرخه به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.