به گزارش ایرنا، شهید احسانی، سومین فرزند ابراهیم و صدیقه، چهارم آبان 1348مصادف با میلاد ولی عصر(عج) در شهرستان سرخه استان سمنان در خانواده ای مومن متولد شد و به خاطر همین اسمش را مهدی گذاشتند.
این شهید والامقام، در هفت سالگی وارد دبستان شهید امامی سرخه شد و در 12سالگی برای ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی فیض در سرخه رفت و سرانجام برای اخذ مدرک دیپلم تحصیلات خود را در دبیرستان دهخدای سمنان ادامه داد.
شهید اشرف از سال 1364 ضمن فراگیری درس های دوره متوسطه با پایگاه‌های مقاومت بسیج همکاری می کرد و برای اولین بار در سپاه سرخه ثبت‌نام کرد و عازم جبهه شد.
این شهید بزرگوار هر بار که از مناطق جنگی به زادگاه خود بازمی‌گشت، به سوی کلاس موقت می‌رفت و سنگر علم و دانش را نیز حفظ می کرد.
این شهید جلیل القدر از 1364 تا 1365، چندین مرتبه به جبهه‌ های جنوب و غرب اعزام شد و به عنوان تک‌تیرانداز، بی سیم چی و کمک تیربارچی در جبهه های نبرد حق علیه باطل ایفای نقش می کرد.
شهید اشرف به مدت 9ماه و 10 روز در شرایطی که هنوز محصل بود و کمتر از بیست سال سن داشت در جبهه های جنگ با مسئولیت های مختلف به مبارزه با تجاوز دشمن پرداخت و سرانجام در بیست و دوم دی 1365در منطقه شلمچه در عملیات غرورآفرین کربلای پنج در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید که همواره همگان را به حضور در صحنه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، پایگاه‌های مقاومت، نمازهای جمعه و جماعت دعوت می کرد، در زادگاهش در گلزار شهدای شهرستان سرخه به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می پردازد.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.