شهید اسدیان، فرزند اسدالله و شریفه، دوازدهم آبان ۱۳۴۲ در شهرستان شاهرود در خانواده‌ای مومن و متدین دیده به جهان گشود ودر دامان مادری عفیف رشد یافت.

این شهید والامقام، با پشتکاری که در تحصیل داشت موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و با علاقه ای که به درس خواندن داشت، توانست تحصیلات خود را در دانشگاه تربیت معلم ادامه دهد.

شهید اسدیان تاکید زیادی بر خواندن نماز جماعت و شرکت در نماز جمعه داشت و همیشه حضورش  در آیین‌های مذهبی و محفل‌های سیاسی پررنگ بود.

این شهید بزرگوار در حالیکه مشغول به تحصیل بود و بیشتر از ۱۹ سال سن نداشت، دفاع از خاک مهین اسلامی را وظیفه‌ای بر دوش خود می‌دانست، از این رو بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی رهسپار جبهه شد.

این شهید جلیل القدر اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه شاهرود وارد میدان نبرد حق علیه باطل شد و در بخش‌های مختلف پابه پای دیگر رزمندگان شجاعانه به دفاع از خاک وطن پرداخت.

شهید اسدیان، در آخرین اعزامش پس از ۲ماه و سه روز نقش آفرینی در دفاع از خاک وطن سرانجام در دوم خرداد ۱۳۶۱ در منطقه خرمشهر، در عملیات بیت المقدس، در اثر اصابت ترکش  به  دوستان شهیدش پیوست.

این شهید بزرگوار در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: انسان در برابر خدا مسئول است در این زمان جنگ هرکس می تواند باید با مال یا جان و یا هرگونه به این انقلاب کمک کند، من بنا بر این مسئولیت، احساس می کنم ماندنم هیچ درست نیست و باید به جبهه بروم و اسلحه به زمین افتاده برادران شهیدم را از زمین بلند و از اسلام دفاع کنم، چرا که این جنگ، جنگ کفر و اسلام است.

 پیکر مطهر  شهید اسدیان، در گلزار شهدای زادگاهش در شاهرود به خاک سپرده شده است.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.