به گزارش ایرنا، شهید اسدی نژاد، فرزند چهارم حسن و بی بی نسا، چهارم اسفند 1335 در شهرستان سرخه استان سمنان در خانواده ای مومن و متدین متولد شد و در دامان پر مهر مادر و زانوان پر تلاش پدر پرورش یافت و عمری پر ثمر را پشت سر گذاشت.
این شهید والامقام سه خواهر و سه برادر داشت و دوران کودکی را در تهران گذراند و همواره در بین خانواده به مهربانی و عطوفت شهره بود.
شهید اسدی نژاد به ‌خاطر مشکلات اقتصادی خانواده تا ششم ابتدایی بیشتر نتوانست درس بخواند و تحصیلات ابتدایی را هم شبانه خواند و روزها کار می‌کرد.
این شهید بزرگوار هم‌زمان با اوج‌گیری مبارزات مردمی علیه نظام ستم ‌شاهی با خانواده به سرخه بازگشت و در راهپیمایی‌ها و مبارزات در حد خودش فعال بود.
این شهید جلیل القدر در سال 1357در شرکت تولیدی آجر سفالین سمنان مشغول به‌ کار شد و سپس ازدواج کرد؛ شهید اسدی نژاد بهمن سال 1362با برادرانش داوطلبانه برای دفاع از خاک وطن رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
این شهید بزرگوار به عنوان یک جهاد گر از سوی جهاد سمنان به میدان جنگ رفت و چهار بار در جبهه حضور یافت و به عنوان کمک مکانیک و تعمیرکار ماشین‌آلات سنگین در جبهه های جنگ برای دفاع از میهن خدمت کرد.
این شهید والامقام پس از 17ماه و 12 روز دفاع جانانه از خاک وطن، سرانجام در سی ام دی 1365 در عملیات غرورآفرین کربلای پنج در شلمچه در اثر اصابت ترکش به سر به قافله سالار شهیدان پیوست؛ پیکر مطهر این شهید در زادگاهش در گلزار شهدای شهرستان سرخه به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می پردازد.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.