ابوالفضل حسن بیکی عصر دوشنبه در آیین افتتاح گام دوم مجتمع عظیم فولاد کویر دامغان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه‌گذاران بسیاری با توجه به نزدیکی این شهر به پایتخت و سه استان پرجمعیت کشور شامل مازندران، خراسان رضوی و اصفهان، رغبت خوبی برای فعالیت و سرمایه گذاری در این شهرستان دارند. 

وی ادامه داد: طرح مجتمع فولاد کویر دامغان ظرفیت بزرگی برای تولید و ایجاد اشتغال فراگیر برای شهرستان و استان محسوب می‌شود که می‌تواند به مرور با توسعه خود، اشتغال آفرینی خوبی ایجاد کند.

حسن بیکی اضافه کرد: از مسوولان و حامیان مالی می‌خواهیم تا برای ایجاد و راه اندازی گام سوم این مجتمع با عنایت ویژه نگاه کنند. 

وی اظهار داشت: شهرستان دامغان برای جلوگیری از عقب‌افتادگی های چندین ساله و حرکت رو به جلو به سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار خصوصی و عمومی نیازمند است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی دامغان، همه ساله ۱۵۰ میلیون مترمکعب نزولات آسمانی به آب‌های زیرزمینی وارد می‌شود که با توجه به برداشت ۲۱۰میلیون مترمکعب آب، با کسری ۶۰ میلیون مترمکعب مواجه هستیم.

حسن بیکی گفت: باتوجه به کسری آب در دامغان، اعتبارهای خوبی در بخش کشاورزی برای آبیاری نوین تخصیص یافت که حدود ۵۰ درصد از ۱۸ هزار هکتار اراضی این شهرستان به این سیستم مجهز شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی، شهرستان دامغان با ثبت رکورد ۴۴ هزار تن در هکتار و تولید ثروت ۳۰ هزار میلیارد ریالی از ظرفیت خوبی برخوردار است. 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای زیربنایی خوبی در شهرستان با کمک های دولتی انجام شده است که با استفاده از همین اعتبارات در سال گذشته برابر ۱۴ سال گذشته قیر رایگان به روستاها اختصاص پیدا کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور افتتاح گام دوم مجتمع عظیم فولاد کویر و شرکت در چهارمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت به عنوان سخنران اجلاس، به شهر دامغان سفر کرده است.

یک هزار و ۱۴۰ نفر در بخش صنعت دامغان فعالیت دارند که از مجموع ۱۵۶ واحد صنعتی و تولیدی، ۱۰۲ واحد فعال و نیمه فعال وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.