دبیر اجرایی نشست تخصصی زیست فناوری کویر در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بررسی زیست فناوری و میکرو ارگانیسم ها، زیست فناوری میکروبی و صنعت، زیست پالایی، فرآیندهای تخمیری، سیستماتیک و زیست فناوری گیاهی، گونه های نادر گیاهی و جانوری و تولید فرآورده های نوترکیب از اهداف این نشست تخصصی یک روزه است.

شمس الضحی ابوالمعالی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور و شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه زیست فناوری در نشست تخصصی زیست فناوری کویر حضور دارند.

وی با بیان اینکه چالش های ورود به بازار کار بیوتکنولوژیک در نشست تخصصی زیست فناوری بررسی می شود، تصریح کرد: اعضای این نشست برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت این رشته تبادل نظر می کنند.

ابوالمعالی بیان کرد: به کارگیری میکروارگانیسم های بومی کلکسیون میکروبی دشت کویر در فناوری های مختلف به ویژه تولید داروهای آنتی بیوتیک، آنتی فانجال و آنتی کنسر، استفاده از زیست فناوری میکروبی برای کاستن و از بین بردن ترکیبات شیمیایی طبیعی در زنجیره غذایی و دام و طیور و شناسایی و مطالعه تک یاخته های آب های کویری از طرح های پژوهشی محورهای این نشست است.

دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه یازدهم کشور را دارد، ۱۳ هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند و حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.