شهید اسکندری، فرزند قربانعلی، سوم مهر ۱۳۴۴ در روستای فرومد از توابع شهرستان میامی در خانواده‌ای دیندار پا به عرصه حیات نهاد و از همان زمان کودکی، زیرک و چابک بود و  در امور زندگی و کشاورزی به خانواده کمک می‌کرد.

این شهید بزرگوار  دوران ابتدایی را تا کلاس پنجم در دبستان ابن ابمین فرومدی گذراند و پس از آن تحصیل را رها کرد و  برای تأمین معاش زندگی، در شاهرود و تهران به کار بنایی اشتغال داشت.

این شهید والامقام، مهربان بود و در تمام طول عمرش کسی صدای بلند از او نشنید و تعصب خاصی به رعایت احکام اسلامی داشت و همواره دیگران را به انجام کارهای نیک دعوت می‌کرد و علاقه عجیبی به کتاب های مذهبی داشت.

شهید اسکندری در راهپیمایی و محفل‌های سیاسی برای براندازی رژیم طاغوت حضور فعال داشت و بعد از دو سه سال از آغاز جنگ تحمیلی، به ندای رهبر لبیک گفت و از طرف ارتش رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

این شهید جلیل القدر، پس از ۱۹ ماه و هشت روز نقش آفرینی در دفاع از خاک وطن سرانجام در بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه غرب کشور در عملیات پدافندی، در اثر اصابت ترکش در بمباران هوایی، به دوستان شهیدش پیوست.

وی در وصیت نامه خود خطاب به ملت آورده است: همیشه در صحنه باشید و راه سعادت بخش حسین بن علی(ع) را ادامه دهید و زینب وار زندگی کنید و پشتیبان و گوش به فرمان رهبری باشید تا از گزند دشمنان در امان باشید.

وی افزوده است: حفظ حجاب زنان پاسخ کوبنده و دندان‌شکن به دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی و موجب انعکاس اقتدار کشور به جهان است

 پیکر مطهر  شهید احمدی، در گلزار شهدای زادگاهش درروستای فرومد میامی به خاک سپرده شده است.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.