به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام روز چهارشنبه در آیین یادواره ۲۱۰ شهید ارتشیان کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان اظهار داشت: انتقال تجربیات گرانبهای رزمندگان جنگ تحمیلی به نسل جوان امروز ضمن پاسداشت رشادت های آنان زمینه پرورش نسلی مقاوم و ایثارگر برای آینده کشور را فراهم خواهد کرد.

وی با یادآوری نقش پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان راویان زنده آن روزهای تاریخی خواستار تشریح بهتر پایداری و مقاومت جوانان ایرانیان اسلامی در خط مقدم جبهه های جنگ تحمیلی شد.

جانشین فرهنگی تبلیغاتی ستاد کل نیروی مسلح اضافه کرد: یکی از آسیب های رسانه ای جنگ تحمیلی، خوب تحلیل نکردن دشمن بود و برخی فیلم ها دشمن را ضعیف نمایش می دهد.

وی بیان کرد: دشمن با پشتوانه ارباب سلطه و ۳۷ کشور با بهترین تجهیزات در برابر ایران قرار داشت و تصور می کرد در کمتر از یک هفته می تواند تا تهران پیشروی کند.

گلفام ابراز داشت: در شرایطی که دشمن تمام امکانات تجهیزات نظامی را در اختیار داشت غیرتمندان ایران اسلامی با کمترین تجهیزات نظامی با آنان مقابله می کردند.

گلفام توضیح داد: پیشرفت خیره کننده نظامی و دفاعی ایران در زمان حاضر مدیون دوران دفاع مقدس است.

جانشین فرهنگی تبلیغاتی ستاد کل نیروی مسلح گفت: نهادینه شدن فرهنگ مقاومت بین تمام اقشار جامعه رمز پیروزی ایران در برابر ارباب سلطان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: شجاعت رزمندگان ایران اسلامی در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی قابل توصیف نیست.

گلفام گفت: پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی مدیون درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی، خلاقیت و شجاعت رزمندگان و همدلی همه اقشار جامعه است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت:ماندگاری دفاع مقدس مدیون فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) در بین ملت ایران است.

احد جمالی افزود: دوران انقلاب اسلامی به سه مرحله تقسیم می‌شود انقلاب و پیروزی، جنگ و تثبیت و امروز که مرحله بالندگی است.

وی با اشاره به همبستگی مردم ایران در زمان رویارویی با رژیم طاغوت و جنگ تحمیلی ابراز امیدواری کرد با ادامه این راه شاهد عبور از شرایط سخت اقتصادی نیز باشیم.

فرماندار گچساران نیز گفت: سربلندی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس مرهون خانواده شهیدان است.

علی خان پایه افزود: گچساران افزون بر مشارکت در اداره جنگ نقش مهمی در صیانت از تاسیسات نفتی به عنوان تنها منبع درآمد کشورمان  در دوران هشت سال دفاع مقدس داشت.

وی اظهار داشت:گچساران حدود ۳۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۶۸ نفر آنان از غیرتمندان ارتش بودند.

یادواره ۲۱۰شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد در مجتمع فرهنگی آموزش و پرورش شهر دوگنبدان برگزار شد.

در پایان این آیین از ۱۰ خانواده شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.