به گزارش ایرنا ، سردار فرهنگ مستعد حصاری روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های جوانان غیرتمند این دیار است و تقارن آن با ماه محرم فرصت مغتنمی است که بازنگری در آن کرده و بدانیم که انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس به تاسی از قیام امام حسین(ع) بود و در واقع ادامه راه و نهضت آن امام همام است.
وی اظهار داشت: هفته گرامیداشت دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور از روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه در استان شروع خواهد شد و تا هفتم مهرماه خاتمه خواهدیافت.
وی با اشاره به اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال "ما پیروزیم" نامگذاری شده بیان کرد: شاید دشمنان قسم خورده نظام و ملت بزرگ ایران با شیطنت‌های خود مشکلاتی برای کشور ایجاد کنند ولی در نهایت پیروز این جنگ ناجوانمردانه ملت ایران خواهدبود.

وی اضافه کرد: بدون شک با وحدت و همدلی، استقامت و پایداری، ایمان به خدا و اعتقاد به وعده‌های الهی کشور و نظام اسلامی از این گردنه‌های سخت نیز عبور کرده و دشمنان خود را ذلیل و خوار خواهد کرد.

وی با اشاره به نامگذاری ایام هفته دفاع مقدس ادامه داد: قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح، دانش پژوهی، معرفت جوانان و سربازان، رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری، بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه جانبه، شهدا، جانبازان، آزادگان و فخر آفرینان، معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی، رزمندگان و ایثارگران و فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان روزهای هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و هر روز با توجه به نام آن برنامه‌های متنوعی در استان برگزار می‌شود.
سردار مستعد حصاری گفت: برگزاری رژه اقتدار توسط نیروهای مسلح استان، اجرای نمایش افلاکیان خاکی، برگزاری نشست روشنگری با موضوع گام دوم انقلاب، برگزاری نمایشگاه عکس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، همایش رزمندگان هشت دفاع مقدس، برگزاری شب شعر خاطره و خاطره گویی، برگزاری همایش عفاف و حجاب و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: برگزاری نشست های روشنگری، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی،  اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم و روستایی و ارائه خدمات پزشکی رایگان، مراسم اختتامیه اردوهای هجرت دانش‌آموزان و دانشجویان، دیدار و تکریم خانواده های شهدا و جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی مزارشهدا، همایش پیاده‌روی با خانواده، نقد کتاب شعر دفاع مقدس، رونمایی از کتاب " کانال پنجم " و شرکت در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات والفجر هشت در هفته دفاع مقدس در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه در مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس در شورابیل از روز جمعه ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود و همه اقشار مردم می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
حصاری بیان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس نباید مختص به یک هفته باشد بلکه باید تمامی مردم همیشه و در همه حال یاد و خاطره آن دوران را گرامی بدارند چرا که امروز هر چه داریم به خاطر هشت سال دفاع مقدس است.

 وی با بیان اینکه مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس نیاز امروز کشور است، ادامه داد: برای عبور از فشار سنگین اقتصادی دشمنان کشور نیازمند مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس است.

 جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در سایه انقلاب اسلامی و پرچم ولایت و هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی امروز در دنیا الگو شده و بیداری اسلامی مردم مظلوم در دیگر کشورها نمونه بارزیی از این الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامی ایران است که دشمنان از آن می ترسند.
۶۱۳۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.