حمیدرضا حسینی پیش  از خطبه های نماز جمعه سمنان در مصلای این شهر در سخنانی افزود: مایه کوبی رایگان طیور بومی روستاهای به منظور حمایت از رونق تولید، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار روستاییان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۱۴ برنامه دامپزشکی استان سمنان ، بیان کرد: ارتقای بهداشت گوشت مرغ‌های عرضه شده در استان با هدف صیانت از حقوق شهروندی از برنامه‌های مهم این سازمان است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: دامپروری، یک صنعت مولد و تجدیدپذیر است و اقدامات دامپزشکی براساس اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

وی، دامپزشکی را بسترساز بهداشت در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: نطارت‌های دامپزشکی برای کاهش هزینه‌ها در حوزه بهداشت و سلامت است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآور شد: سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز، ۵۵ هزار تن گوشت مرغ و ۲۰ هزار تن تخم مرغ در استان سمنان تولید می‌شود و دامپزشکی به صورت مستمر بر تولید و عرضه محصولات تولیدی به منطور رعایت بهداشت و ایمنی نظارت دارد.

 ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شترمرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود .

۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است.

۹۸۹۱/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.