اکبر بهنام جو جمعه شب در پاسخ سئوال ایرنا در باره تاکید امام جمعه اردبیل بررعایت حقوق عشایر پس از واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به بخش خصوصی، گفت: در اولین روز واگذاری کشت و صنعت و دامپروری مغان اینجانب به شهرستان پارس آباد عزیمت نموده وبا نمایندگان عشایر از نزدیک دیدار و به آنها این اطمینان را دادم که حداکثر ظرف 6 ماه، کار به جا مانده 12 ساله را انجام خواهم داد، تکلیف عشایر عزیز و زحمتکش منطقه را در خصوص اسکان و محل زراعت و دامپروری آنها مشخص و قراردادهای آنها را قطعی خواهم نمود که این امر مورد رضایت عشایر عزیز قرار گرفت.
وی افزود: یقینا با برنامه جدید دولت در واگذاری کشت و صنعت و دامپروری مغان شاهد رونق دوباره این شرکت ، شکوفایی بیشتر آن و اشتغالزایی آن خواهیم بود، با راه اندازی صنایع تبدیلی که سرمایه گذار در برنامه های خود دارد و بهسازی کارخانجات ، واحدهای موجود و بالا رفتن بهره وری آنها کشت وصنعت مغان جان گرفته و این مهم منجر به ایجاد فرصت های شغلی و رفع دغدغه های جوانان عزیز منطقه خواهد شد.
استاندار اردبیل همچنین از رهنمودهای آیت ا.. عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این خصوص تقدیر و تشکر نمود.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: از دولت می خواهیم در زمینه کشت و صنعت مغان با جامعیت کامل و با رضایت عشایر تصمیم بگیرد و محور کار باید این باشد که حقوق عشایر حفظ و احیا شود.
آیت الله سیدحسن عاملی افزود: هر کس و هر طایفه از عشایر که بر زمینی سند دارد چه جدید چه قدیم حق او را نمی شود به کس دیگری واگذار کرد.
او اظهار داشت: حقوق تمام معارضین باید به طور کامل پرداخت شود ، یک نفر از عشایر نباید در این ماجرا ناراضی باشد ، رضایت آنها فصل الخطاب خواهد بود.
وی گفت: در اراضی پایاب سد خدا آفرین نیز اولویت اول عشایر هستند و با وجود آنها نباید به کس دیگری زمین داده شود.
به گزارش ایرنا، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی ، 2 هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.
طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل 44 از سال ها پیش مطرح بوده و به تازگی با برگزاری مزایده، این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.
تعدادی از عشایر منطقه مغان در اراضی محدوه این شرکت ساکن هستند و دولت در تلاش برای حل مشکل آنها از مدت ها پیش می باشد.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.