حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه اول نماز جمعه این هفته افزود: مسوولان باید مسائل مهم تصمیم گیری برای امور مردم را به کارگزاران صالح و سالم در نظام اسلامی بدهند تا از ارزش های انقلاب به خوبی محافظت شود.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) در نامه ای که به مالک اشتر در آن زمان نوشته بود به سه نکته مهم در مبارزه با رشوه خواری شامل، دقت در انتخاب کارگزار لایق، توجه به حقوق کارمندان و قضات و ارسال بازرسان مخفی برای کنترل مدیران و دستگاه ها اشاره کرده که امروز می تواند الگوی بسیار مناسبی باشد.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: راه دیگر مبارزه با رشوه خواری، وضع قوانینی است که بتواند از این آسیب اجتماعی جلوگیری کند و منفضه هایی که فساد از آن عبور می کند بسته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: رسانه ها و مطبوعات، صدا وسیما، تریبون منبر، نمازهای جمعه و همه وسایل ارتباط جمعی باید ضررهای مفاسد و رشوه را به جامعه معرفی کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در خطبه دوم یادآور شد: در این هفته مناسبت هایی از قبیل ولادت امام محمدباقر(ع)، ناشنوایان، آتش نشانان، شهادت سرداران و فرماندهان بزرگ دفاع مقدس و روز جهانی سالمندان در پیش داریم که باید بهترین تکریم را از آنها داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به توطئه های دشمنان برای پایداری ملت ایران عنوان کرد: باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کرده تا دست دشمنان و توطئه گران را که به بهانه های مختلف قصد تخریب دارند کوتاه کنیم.

خطیب جمعه بندرعباس اضافه کرد: دشمن می خواهد با شعارهای فریبنده به کشورمان آسیب وارد کند که باید با هوشیاری و پایبندی به شعارهای انقلاب به آنها اعتماد نکنیم.

افزایش سطح علمی دانش آموزان هرمزگانی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس گفت: با پیگیری های والدین و تلاش مربیان، سطح کیفیت علمی دانش آموزان افزایش یافته است.

موسی دادی زاده افزود: فرزندان این استان در سال گذشته موفق شدند ۱۰۰ درصد سهمیه دانشگاه هرمزگان را به خود اختصاق داده و ارتقا رتبه علمی کشوری را از ۲۹ به ۲۶ و کسب ۴۲ مدال طلا و تقره المپیاد ریاضی و زیست و فناوری را درکارنامه خود ثبت کنند.

وی بیان کرد: سال تحصیلی امسال را با سه شعار افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، ارتقا کیفیت آموزش و پرورش مدارس و تعلیم و تربیت امام ساعتی آغاز شده است.

این مقام مسوول اظهار داشت: اکنون ۴۰۰ هزار دانش آموز، ۴ هزار مدرسه در ۱۷ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که توجه بیشتر حمایت های دستگاه ها به امر تعلیم و تربیت را نشان می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اهمیت نیاز بازار کار و مهارت آموزی دانش آموزان رشته هایی شامل، گردشگری و بورس وارد مجموعه تحصیلی کرده ایم.

در بین دو خطبه هم به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان از ۲ تا ۸ مهرماه، نماینده ای از معلولان شنوایی استان بیانیه ای در خصوص فعالیت ها و عملکرد کانون ناشنوایان با اشاره به توانمندی های این قشر قرائت کرد.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.