بهلول تکلوی روز دوشنبه در نشست تخصصی تنظیم بازار افزود: انتقال گوشت قرمز به دیگر استان ها بویژه استان های مرکزی به صورت دام زنده است که همین موضوع خسارت های جبران ناپذیری را از لحاظ افت وزن دام زنده وارد می کند.
به گفته وی ، این دام ها در مسیر انتقال با سه تا پنج درصد افت گوشت مواجه می شوند.
وی تشریح کرد: ماهانه حدود یک هزار و 500 تا 2 هزار راس گوسفند از استان اردبیل به دیگر استانهای کشور فرستاده می شود.
وی افزود: اگر صادرات این حجم از گوشت قرمز به صورت بسته بندی شده روانه بازار فروش در دیگر نقاط کشور بویژه استان های مرکزی شود علاوه بر ایجاد اشتغال و کار آفرینی در داخل استان از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری شده و با کاهش هزینه تولید شاهد کاهش چشمگیر قیمت فرآورده های گوشتی نیز در استان خواهیم بود
او قیمت تمام شده در تولید محصولات دامی به دلیل بالا بودن نهاده ها را بالا دانست و اظهار کرد: رعایت حقوق مصرف کننده و حقوق تولید کننده ضرورت دارد ، تولید کننده باید در تولید متضرر نشود و بتواند نقش فعالی به صورت مستمر در عرصه تولید داشته باشد.
به گزارش ایرنا از جهاد کشاورزی اردبیل ، او افزود: در استان به هیچ وجه با مشکل تولید گوشت قرمز روبرو نیستیم هر ماه 24 هزار راس بره به صورت دام زنده از استان خارج می شود تا مشکل گوشت قرمز دیگر نقاط کشور را تامین کند.
در استان اردبیل 42 واحد مرغ مادر گوشتی وجود دارد که ظرفیت آن یک میلیون و 930 هزار قطعه است و 10 درصد جوجه یکروزه کشور نیز در داخل استان تولید می شود.
در حال حاضر 25 واحد به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار قطعه در حال فعالیت است. بقیه واحدها نیز در نوبت بندی تولید است تا بازار به روش مناسبی تنظیم شود و قیمت ها در نوسان نباشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.