حجت الاسلام والمسلمین حمید عبداللهیان در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینه اعظم مدرسه قلعه شاهرود افزود: دشمنان به بهانه های واهی با تمام قوا به جنگ  ملت بزرگ و غیور ایران آمدند که احیای دین خدا و ترس از صدور آن به عالم مهمترین آنها بود.

وی یکی دیگر از عوامل شروع جنگ تحمیلی را دشمنی آمریکا با نظام اسلامی نوپای ایران ذکر کرده و تاکید نمود: جوانان و رزمندگان ایرانی با هوشیاری از تمام سدهای مقابل خود عبور کرده و پیروزی های بزرگ را به ارمغان آوردند.

خطیب موقت جمعه شاهرود با بیان این که دشمنان به غلط فکر می کردند ایران با نیروی نظامی  به فکر گسترش انقلاب است ، گفت:  انقلاب اسلامی یک تفکر و اندیشه است و با سلاح و جنگ نمی توان جلوی گسترش اندیشه را گرفت ، صدور اندیشه انقلابی و اسلام ناب محمدی با وجود تحریم و جنگ  هرگز محدود نشد.

امام جمعه موقت شاهرود گفت: بیشتر فرماندهان دفاع مقدس جوان بودند و این ارزش و بها دادن به جوانان پیروزی های بزرگ به بار آورد و اکنون قدرت بازدارندگی ایران اسلامی دشمنان را از فکر تعرض به این کشور برای همیشه منصرف کرده است.

عبدالهیان، ارائه الگوی مبارزه با قدرت های بزرگ با تکیه بر خود باوری و دست خالی را از دیگر دستاورد های دفاع مقدس برشمرد و افزود: رشد باورهای دینی و معنویت گرایی در دنیای مادی امروز نیز از جمله این دستاورد هاست.

۷۳۵۸/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.