حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه افزود: این انسان‌های وارسته در نزد خداوند متعال جایگاهی شایسته دارند و جانفشانی آنان هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نمی‌شود.

وی با تبریک عید سعید غدیرخم اضافه کرد: اگر جریان غدیر نبود و پیامبراسلام (ص)، امیرالمومنین (ع) را جانشینی خودشان انتخابی نمیکردند، دین اسلام ناقص می‌ماند.

وی اظهار داشت: کمتر مساله ای در بین امت اسلام همانند جریان غدیر سندی قوی داشته است به طوری که ۱۱۰ نفر از صحابه پیامبر اسلام (ص) به‌طور مستقیم، ۸۴ نفر از تابعین و ۹۶ نفر از علمای اهل سنت قرن دوم هجری قمری جریان غدیر را نقل کرده‌اند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سالگرد کودتای ۲۸ مرداد آمریکا علیه دولت مصدق بیان کرد: ۶۶ سال پیش، آمریکایی ها با کودتا حکومت مصدق را از بین بردند و دوباره ملت ایران تحت ظلم و سیطره حکومت پهلوی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: این جنایت و دیگر جنایت‌های آمریکا را نباید فراموش کنیم زیرا در تمامی مصیبت‌ها و ستم‌هایی که به ایران اسلامی وارد شده، دستان پلید آمریکا دیده می‌شود.

وی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اردوهای جهادی گفت: تمام مدیران از بالاترین تا پایین ترین مسوول و مدیر وظیفه دارند مدیریت جهادی لازم را داشته باشند و فرامین رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهند.

وی بر انتخاب افراد اصلح و شایسته برای حضور در مجلس آینده تاکید کرد و افزود: نباید به کسی که در انتخابات پول زیاد خرج کند، رای داد زیرا این افراد دست‌کم، تحصیلات و تخصص لازم را نمی توانند داشته باشند.

پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته نیز آزاده جنگ تحمیلی «قاسم اشرفی» به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداخت.

نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور اقشار مختلف مردم  در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزارشد.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.