* بوشهر
به گزارش ایرنا، امام جمعه بوشهر گفت: مذاکره با کشورهای اروپایی ایرادی ندارد اما نباید به آنان اعتماد شود زیرا آنها بر سفره جهان استکبار نشسته اند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: با توجه به جنگ اقتصادی آمریکا و جهان غرب علیه ایران در چنین شرایطی مسئولان اقتصادی کشور براساس دانش، ظرفیت های داخلی، توجه به نخبگان اقتصادی، خرد جمعی و عملکرد جهادی فعالیت کنند.
وی با گرامیداشت 12 شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری گفت: این سردار مبارزه با استعمار انگلیس در زمان خود درسی تاریخی و فراموش نشدنی به کشورهای استعمارگر داد.
صفایی بوشهری افزود: رئیسعلی دلواری نشان داد که بخوبی می توان در برابر ابرقدرت ها ایستادگی کرد و با درسی که به انگلیس آموخت باعث شد تا آنها دیگر به هیچ کشوری حمله نکنند.
امام جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: شهیدان رجایی و باهنر الگویی به تمام معنا برای دولتمردان طول تاریخ هستند.
وی اضافه کرد: ایمان، اخلاق، ساده زیستی و جهادی عمل کردن شاکله شخصیتی این دو شهید بزرگوار بوده است.
امام جمعه بوشهر همچنین با تقدیر از مسئولان اجرایی استان بوشهر افزود: امیدواریم مسئولان این استان با تلاش، وحدت، همدلی و شناخت ظرفیت های استان بتوانند بوشهر را به جایگاه واقعی خود برسانند.
72121

* کنگان
امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت:سئوال از رئیس جمهوری و پاسخ ایشان نشان داد جمهوری اسلامی نظامی پاسخگو و مردم سالار است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کنگان افزود: از نقاط قوت این جلسه حفظ حریم و جایگاه دو طرف و تا حدی پاسخ نمایندگان به رئیس جمهوری خارج از مسائل حزبی و جناحی بود.
وی اظهارداشت: خروجی جلسه سئوال از رییس جمهوری، فعال شدن بیشتر دولت در عرصه های مختلف و تقویت بعد نظارتی مجلس است.
وی تاکید کرد: از طرف دیگر مجلس باید با تمام توان ظرفیت خود را برای حل مشکلات کشور بکار گیرد و اینگونه نباشد که خود را تطهیر و مشکلات را فقط به گردن دولت بیندازد.
امام جمعه کنگان به جایگاه نمایندگان مجلس و لزوم توجه آنان به قانون گذاری و اصلاح قوانین اظهار داشت: برخی نمایندگان باید به جای دخالت در عزل و نصب ها و زمینه سازی برای انتخابات دور بعدی مجلس، به تحقق بعد نظارتی خود اهتمام بیشتری ورزند.
محمودی افزود: آنان باید از ابزارهای، سئوال، تذکر و استیضاح بجا و خارج از حب و بغض شخصی و جناحی استفاده کنند.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت اشاره و اظهار داشت: در ارزیابی دستگاه ها و مسئولان دولتی باید نقاط قوت و ضعف با هم لحاظ و مورد ارزیابی قرار گیرد.
محمودی، بر لزوم عمل به توصیه های مقام معظم رهبری تاکید کرد.
امام جمعه کنگان با گرامیداشت هفته تعاون و تقدیر از مسئولان و تعاونی ها گفت: فعالیت صدها تعاونی در کشور نشان از نقش و اثرگذاری تعاونی ها در تولید و اشتغال است و باید از این ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد.
7208

* دیر
امام جمعه دیر گفت: بازسازی واقعه غدیر انتقال اعتقادات و باورهای دینی به نسل جوان است.
حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر افزود: امام علی (ع) بهترین شخصیت برای الگو پذیری برای نوجوانان و جوانان است و باید این فرهنگ غدیر در جامعه زنده نگه داشته شود.
وی با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری گفت: انگلیس هنوز از توطئه علیه مسلمانان دست بردار نیست.
امام جمعه دیر بیان کرد: اولین کانون تربیتی خانواده است و باید با پیروی از اهل بیت (ع) معیارهای آنها را رعایت کنند و خانواده و جامعه سالم بوجود آورند.
وی اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای بیان نقاط قوت و ضعف مسئولان است.
حسینی افزود: دولت با چشم باز اقتصاد را مدیریت و نظارت کند تا جلو سوء استفاده ها گرفته شود.
حسینی در ارتباط با طرح سئوال از رئیس جمهوری در مجلس گفت: این موضوع نمایش اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی و باعث ناامیدی دشمنان اسلام شد.
وی شیوه صید غیر مجازترال را خطرناک دانست و گفت: شناورهایی از مرکز استان در آب های ساحلی دیر حضور پیدا می کنند و به صید غیرمجاز ترال می پردازند باعث ضربه به آبزیان و کاهش صید میگو می شوند.
7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.