حجت الاسلام سید کاظم حسینی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته اردکان با اشاره به بیست و نهمین سالگرد رحلت عالم مبارز آیت الله خاتمی (ره ) که شب گذشته برگزار شد، افزود : امام خمینی ( ره ) در پیامی در خصوص رحلت این عالم بزرگوار فرمودند، برادر عزیزم روحانی زنده دل و مبارزگر خستگی ناپذیر بود.
وی ادامه داد: کلمه کلمه فرمایشات امام راحل نکته های فراوانی دارد که گوشه ای از شخصیت این عالم بزرگ را نشان می دهد .
وی اضافه کرد : این بزرگوار با تمام وجود خود مبارزه را می فهمید و سختی ها را چون شربتی گوارا می نوشید .
امام جمعه موقت اردکان با بیان اینکه آیت الله خاتمی در کنار ایمان و عمل صالح، همیشه در جبهه حق به پیروزی می رسید، اظهار کرد : از خصوصیات بارز وی ، یار و یاور محرومان و یکی از طرفداران ناب اسلام محمدی بود .
وی با گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی تصریح کرد : آن مبارز خستگی ناپذیر به تعبیر حضرت امام طرفدار اسلام بود نه اسلام آمریکایی که دین را بدون سیاست و حاکمیت قبول دارد .
آیت الله خاتمی نماینده سابق حضرت امام در استان یزد و امام جمعه شهرهای یزد و اردکان بود که مراسم سالگردش با حضور قشرهای مختلف در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد.
امام جمعه موقت اردکان در ادامه به هشتم آبانماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت : نوجوانان و دانش آموزان نقش خوبی در تداوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا به امروز ایفا کرده اند .
حسینی پور ادامه داد : در هشت سال جنگ تحمیلی چندین هزار دانش آموز با اصرار به جبهه رفتند و نزدیک به 36 هزار آنها شهید و مفقودالاثر شدند .
وی با بیان اینکه سه هزار آزاده و سه هزار جانباز دانش آموز داریم ، یادآور شد: انقلاب ما بر گرفته از نهضت سید الشهداست و جان نثاری دانش آموزان بر گرفته از فرهنگ عاشوراست که جوانان با معرفت ما این نقش ها را برای انقلاب به وجود آوردند .
امام جمعه موقت اردکان افزود : شهید فهمیده الگوی نوجوانان ماست ،و دلیل دشمنی، دشمنان با جوانان و دانش آموزان ما به همین دلیل است.
حسینی پور در ادامه با اشاره به حادثه ای که در اصفهان برای 2 نوجوان رخ داد، گفت: پدران ، مادران و مسئولان آموزش و پرورش باید دست به دست هم بدهند و برای حفظ جوانان و این امانت های الهی تلاش کنند .
وی گفت : هر جایی که نقطه ضعفی در فرهنگ باشد آن نفوذگاه دشمن است و هیچ راهی برای مقابله با دشمن نیست مگر مقاومت ، تقویت روحیه ، انسجام و وحدت داخلی ، اینها باعث شکست دشمن می شود.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544*2047*خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.