عبدالحمید دربانیان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بانک‌ها در ارایه تسهیلات برای ساخت و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی چندان رغبت ندارند که این امر یک معضل اساسی در رونق اقتصادی است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها به ارایه تسهیلات در قالب سرمایه در گردش تمایل دارند، از این رو برای اعطای تسهیلات در بخش نوسازی ماشین آلات خط تولید و راه اندازی واحد صنعتی چندان عملکرد مطلوبی ندارند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد تسهیلات رونق تولید در سمنان در بخش سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی پرداخت می شود و اعطا نکردن تسهیلات برای نوسازی ماشین آلات خط تولید به  کاهش بهره‌وری در تولید کالا می انجامد.

وی تصریح کرد: کاغذبازی اداری یکی از چالش‌های اساسی در اجرای طرح‌های اقتصادی و راه اندازی واحدهای تولیدی است و سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های اقتصادی باید ۲۲ استعلام از دستگاه های اجرای دریافت کند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: راه‌اندازی میز استعلام و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای پاسخ‌دهی به نامه‌نگاری‌ها باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.