حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 97 دست کم 700 واحد راکد در استان سمنان وجود داشت که از این تعداد با تلاش دستگاه های اجرایی و مدیریت اصولی بیش از 120 واحد به چرخه تولید بازگشت.
وی خاطر نشان کرد: برگرداندن این تعداد واحد غیرفعال با وجود مشکلات مالی قابل توجه و بدهکاری های مالی، بیمه و مالیاتی کار آسانی نبود اما با تلاش و هماهنگی مسئولان این مهم در استان محقق شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان ادامه داد: با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم، برنامه پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان و بازگرداندن دیگر واحدهای راکد به چرخه تولید در سال 98 ادامه می یابد.
عسگری اضافه کرد: دست کم 70 واحد صنعتی و تولیدی استان به دلیل مشکلات مالی و دیرکرد در بازپرداخت تسهیلات گذشته از سوی بانک های عامل تملیک شدند که دولت برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید با جدیت تلاش می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در استان برای رونق تولید و کاهش روزافزون آمار بیکاری در سال 98 با تلاش مستمر و همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.