علیرضا صبری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح از 21 مهرماه سال جاری به مدت 30 روز با هدف گردآوری آمار و اطلاعات از ویژگی های کمی و کیفی مسکن در روستاهای استان است.
وی اجرای این طرح را راه گشای برنامه ریزی دستگاه های اجرایی برشمرد و بیان کرد: این طرح مبنای برنامه ریزی دستگاه های اجرایی در توسعه و عمران منطقه های روستایی کشور است که به صورت همزمان در کل کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شود.
صبری تصریح کرد: تیم 29 نفره این اداره کل به مدت یک ماه، چهار هزار و 110 واحد مسکونی در راستای پیشبرد طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را مورد مطالعه و آمارگیری قرار می دهد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: این طرح در سال 1392 در 88 روستای استان با مطالعه 2 هزار و 623 واحد مسکونی اجرا شد.
وی با بیان این که این دوره چهارمین دوره اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی است، ادامه داد: این طرح از سال 1382 هر پنج سال یک بار به منظور برنامه ریزی و توسعه اصولی و پایدار روستاها توسط این اداره کل انجام می شود.
صبری جمع آوری اطلاعات در زمینه امکانات عمومی و ویژگی های سکونتی را از هدف های طرح برشمرد و یادآور شد: شناخت ویژگی های عمومی روستا مانند بافت روستایی، تراکم و اسکلت بتنی هم چنین ویژگی های واحدهای مسکونی روستایی نظیر تعداد اتاق ها، نحوه دفع فاضلاب، دارا بودن سند مالکیت و جمعیت خانواده ساکن از دیگر هدف های طرح است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل روستاییان و مسوولان محلی با ماموران آمارگیری در تسهیل و تسریع بخشی اجرای طرح ضرورت دارد.
به گزارش ایرنا، از 19 شهر استان سمنان 15 شهر دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است که در حوزه وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.
به گزارش ایرنا براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در حدود 300 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان 702 هزار نفر جمعیت دارد.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.