به گزارش ایرنا، حمید حیدری بریدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر 45 هزار و 758 واحد مسکونی دیگر در روستاهای استان بوشهر هنوز باقی مانده که باید مقاوم سازی شود.
وی بیان کرد: در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان عسلویه این استان با 4 درصد پائین ترین میزان مقاوم سازی را دارد و بیشترین تعداد با 70 درصد در شهرستان دشتی انجام شده است.
حیدری یادآور شد: همچنین شهرستان دیر با 27 درصد، جم 29 و تنگستان 19 درصد از واحدهای مسکونی خود را مقاوم سازی کرده اند.
حیدری بریدی اضافه کرد: سهم استان بوشهر از طرح مقاوم سازی در سال جاری 2هزار و 500 واحد مسکونی است که به هر واحد 250 میلیارد ریال وام و 80 میلیون ریال کمک بلاعوض از محل حساب 100 امام (ره) پرداخت می شود که امسال این کمک بلاعوض به 2 برابر می رسد.
وی یادآور شد: همچنین امسال عملیات مقاوم ‌سازی برای 300 واحد شهری استان بوشهر آغاز شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات توسط بانک مسکن شاهد تکمیل این طرح‌ها در سال جاری و نیمه اول سال باشیم.
حیدری با اشاره به وضعیت نظارت بر طرح‌ها، بیان کرد: نظارت فنی مستمری توسط ناظران مقیم در شهرستان ها بر طرح‌ مقاوم سازی مسکن روستایی انجام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: همزمان با سراسر کشور سومین مرحله طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی به مدت یک ماه از 20 مهرماه در استان بوشهر انجام می شود.
حیدری بریدی اضافه کرد: هدف ازاجرای این طرح شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، ارائه خدمات مناسب در روستاها، بهبود وضعیت زندگی روستایی، شناخت ویژگی های عمومی روستا، ویژگی های فنی و اطلاعات مالکان واحدهای مسکونی است.
وی جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی از دیگر هدف های طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی است.
حیدری بریدی اضافه کرد: در قالب طرح آمارگیری مسکن روستایی اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقه ها، نوع مصالح ساختمانی برای ساختمان جمع آوری می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر 829 روستا و آبادی دارد اظهار داشت: این طرح در 149 آبادی استان بوشهر اجرا و پنج هزار و 202 واحد مسکونی زیر پوشش آن قرار می گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران هر پنج سال یک بار اجرا و با اجرای آن از ویژگی ‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم گرفته می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.